۱ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۷

در گفتوگویی مطرح شد؛

توضیحات خطیب‌زاده درباره آینده مذاکرات بین ایران و عربستان

توضیحات خطیب‌زاده درباره آینده مذاکرات بین ایران و عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توضیحاتی درباره آینده مذاکرات بین ایران و عربستان مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبر سیما، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته چند دور گفتگو و مذاکره با دولت عربستان در بغداد داشتیم، افزود: در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی شده است.

این مقام وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: در خصوص امنیت خلیج فارس نیز پیشرفت در گفتگوها خیلی جدی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: این گفتگوها هیچ وقت متوقف نشده است و پس از روی کارآمدن دولت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نیز در سطح مناسبی پیام‌ها رد و بدل شده است.

خطیب‌زاده اظهار کرد: فکر می‌کنیم اگر دولت پادشاهی عربستان سعودی به این پیام جمهوری اسلامی ایران توجه جدی کند که راه حل مشکلات در منطقه، درون خود منطقه است و باید به یک ساز و کار فراگیر منطقه‌ای برسیم، ما می‌توانیم رابطه پایدار و خوبی میان ۲ کشور مهم منطقه یعنی ایران و عربستان داشته باشیم.

کد خبر 5312008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      امنیت خلیج فارس و منطقه باید توسط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای منطقه با سیستم امنیت دسته جمعی تامین شود تا نیروهای فرامنطقه توان حضور و دخالت در تعاملات سیاسی، امنیتی و اقتصادی منطقه را نداشته باشند، تامین امنیت در منطقه باید درون زا باشد و ایران و عربستان با هم در این زمینه همکاری کنند