۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

فرماندار دیر:

فضای آموزشی در شهرستان دیر توسعه می‌یابد/ احداث ۸ مدرسه دولتی

فضای آموزشی در شهرستان دیر توسعه می‌یابد/ احداث ۸ مدرسه دولتی

بوشهر - فرماندار شهرستان دیر از توسعه فضای آموزشی در شهرستان دیر خبر داد و گفت: اکنون هشت مدرسه دولتی در شهرستان دیر در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم علی حسنی صبح شنبه در آئین نمادین نواختن زنگ مقاومت و بازگشایی مدارس در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) شهر دیر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد ۲۷ دانش آموز شهید و پنج فرهنگی شهید شهرستان دیر، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران سند افتخار ایران اسلامی هستند.

فرماندار شهرستان دیر افزود: آغاز ماه مهر یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگی همه ما بوده است و امیدواریم این شور و نشاط و انرژی مثبت بازگشایی مدارس در بین خانواده‌ها و جامعه جاری شود و استفاده بهتر و مؤثرتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: آموزش در دو سال گذشته با وجود بیماری کرونا تعطیل نشد اگر چه با سختی‌هایی همراه بود که امیدواریم با عبور از پیک پنجم کرونا و واکسیناسیون افراد حضور دانش آموزان در مدارس پررنگ‌تر شود.

علی حسنی با تأکید بر اینکه دانش آموزان اعتماد و خودباوری را در خود تقویت کنند، گفت: فصل مشترک توسعه کشورها علم و دانش و فناوری و نیروی انسانی توانمند به عنوان پیشران هر توسعه‌ای است.

وی، آموزش و سلامت را دو اولویت مهم شهرستان دانست و افزود: اکنون هشت مدرسه دولتی در شهرستان دیر در حال ساخت است که شش مدرسه بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم در ماه‌های آینده تکمیل شوند.

فرماندار شهرستان دیر عنوان کرد: همچنین سه مدرسه خیرساز در حال اتمام است و یک مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز دیگر نیز ساخته می‌شود.

تربیت نیروی انقلابی در مدارس

امام جمعه موقت بندر دیر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، گفت: اسرای دشت کربلا با علم و دانشی که داشتند با سخنان و موضع گیری های خود اهداف امام حسین (ع) را زنده نگه داشته و این پرچم را تا قیامت برافراشتند.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی افزود: همه ما به نوعی دانش آموز هستیم و در مکتب اهل بیت هیچکس از دایره دانش آموزی و کسب علم خارج نمی‌شود.

وی یادآور شد: اگرچه شرایط کرونا باعث شده است که کلاس‌ها غیرحضوری باشد اما همه باید احساس تکلیف کنیم چرا که اگر کم سوادی و بی سوادی در جامعه رواج پیدا کند عاشورای دیگری با ضعف اطلاعات و بی بصیرتی رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت بندر دیر اضافه کرد: مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس در بین دانش آموزان ترویج شود که در راستای مسیر اهل بیت و تربیت نیروی انقلابی است.

آموزش به سبک جدید

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر با اشاره به اینکه آموزش مجازی دسترسی به دانش آموز را سخت کرده است، بیان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته مأموریت آموزش و پرورش سخت است و علاوه بر مسائل آموزشی از مسیرهای روحی و روانی و اجتماعی نباید غافل باشیم.

احمد عبدالله زاده افزود: هدف ما استمرار جریان آموزشی است و تلاش می‌کنیم از گفتمان کلاس و درس خارج نشویم اگر چه در زیست بوم جدید فضای مجازی رفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اصلی آموزش و پرورش حضوری خواهد بود و این مهم قطعی و برگشت ناپذیر است که به صورت تدریجی دنبال می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: فعالیت مدارس روستایی در کلاس‌های زیر ۱۵ نفر حضوری برگزار می‌شود و از اوایل مهرماه مدارس شهری به تدریج بازگشایی می‌شوند.

وی یادآور شد: هفته گذشته نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر نوآموز و دانش آموز پایه اول در شهرستان دیر راهی مدارس شدند.

عبدالله زاده در پایان تأکید کرد: در بازگشایی مدارس، سلامت دانش آموزان در اولویت اصلی قرار دارد.

در پایان این مراسم زنگ مقاومت و بازگشایی مدارس توسط مسئولین نواخته شد.

کد خبر 5312776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha