۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰

استاندار لرستان مطرح کرد.

هوشمند سازی ۷۳۰ مدرسه در لرستان

هوشمند سازی ۷۳۰ مدرسه در لرستان

خرم‌آباد- استاندار لرستان گفت: طی سال‌های اخیر ۷۳۰ مدرسه در استان هوشمندسازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و نواختن زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر کشور در مرکز لرستان گفت: آغاز مهرماه برای همگان یادآور خاطرات و روزهای خاص است، در طول زندگی هر انسانی روزها و شب‌های اثرگذاری وجود دارد که تمام زندگی او را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که برای همه ما روز آغاز بازگشایی مدارس یکی از این روزهای اثر گذار است.

وی با یادآوری اهمیت و نقش مهم معلمان در جامعه اظهار داشت: تعابیر مختلفی برای حرفه معلمی به کار رفته که در واقع از تعبیر امام راحل با عنوان «معلمی شغل انبیاست» به عنوان کامل‌ترین تعبیر یاد می‌شود.

استاندار لرستان همچنین تصریح کرد: دانش آموزان در تعبیری دیگر به عنوان نهال‌هایی هستند که معلم نقش باغبان و پرورش دهنده آنها را بر عهده گرفته و در آینده آنها را تبدیل به درختان پر بار و پرثمری برای جامعه خواهند کرد.

خادمی ادامه داد: معلمان با رفتار خود در کنار آموزش علوم، به ساختن و پرداختن شخصیت دانش آموزان کمک می‌کنند و اینکه دانش آموزان در آینده چه رفتاری از خود نشان خواهند داد، نتیجه آموزش و تربیت امروز معلمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معلمان در راه آموزش فرزندان این مرز و بوم نیازمند حمایت هستند، افزود: شکی نیست اگر سیستم‌های پشتیبان به خوبی از آموزش دانش آموزان حمایت نکنند در آینده شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه نخواهیم بود، از این رو حمایت معلمان و سیستم آموزشی یک ضرورت مهم است.

استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، توسعه فضای مجازی، پهنای باند و ایجاد امکانات آموزش مجازی طی چند سال اخیر در کشور به عنوان یکی از اقدامات بسیار مهم در زمینه آموزش دانش آموزان به شمار می‌رود که در شرایط کنونی منجر به رفع مشکلات بسیاری در روزهای سخت کرونا شده است.

خادمی افزود: افزایش حدود هزار و ۴۸۰ کلاس درس در چهار سال اخیر به فضای آموزشی، هوشمند سازی ۷۳۰ مدرسه، افزایش دو درصدی سطح سواد کیفی و افزایش حدود سه درصدی حرکت به سمت مهارت آموزی دانش آموزان تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر در حوزه آموزش و پرورش لرستان است.

وی گفت: امیدواریم اقدامات اثر گذار و رو به جلو در آموزش و پرورش استان ادامه پیدا کند و بتوانیم حق مردم و استعدادهای این خطه را با فراهم سازی شرایط، آموزش صحیح و ایجاد امکانات مناسب به درستی ادا کنیم و شرایط رشد آنها را فراهم سازیم.

کد خبر 5312952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha