۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶

مدیرکل بهزیستی مازندران:

نوزاد پشت نوبت کاشت حلزون شنوایی در مازندران نداریم

نوزاد پشت نوبت کاشت حلزون شنوایی در مازندران نداریم

ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان گفت:هیچ نوزاد پشت نوبت کاشت حلزون شنوایی در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم روز جهانی ناشنوایان در ساری با بیان اینکه باید پیگیری‌های لازم از سوی دستگاه‌ها برای توزیع عادلانه امکانات موجود در جامعه برای افراد دارای معلولیت و شنوایی صورت گیرد، گیرد، افزود: مجموعه‌ای از نهادهای دولتی و غیردولتی و سمن‌ها برای رفع مشکلات باید وارد میدان شوند و پای کار بیایند.

وی افزود: برای عملیاتی شدن قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند تخصیص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و باید این منابع در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد و اکنون فاصله زیادی بین اعتبار مصوب و تخصیص یافته وجود دارد.

گوهردهی یادآور شد: توسعه خدمات توانبخشی در مناطق مختلف استان از جمله برنامه‌های حمایتی بهزیستی به شمار می‌رود و علاوه براین آموزش مهارت‌های زندگی روزمره برای مددجویان از دیگر اقدامات است.

مدیرکل بهزیستی مازندران حرفه آموزی و اشتغال، روزآمد کردن مهارت آموزی و رفتن به سمت فناوری‌های جدید، راه اندازی تشکل ملی ناشنوایان، را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: توسعه غربالگری و برنامه‌های ژنتیک در استان در دستور کار قرار گرفت و سال قبل ۲۸ هزار نفر از نوزادان تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفته است.

وی از راه اندازی ۱۸ واحد غربالگری شنوایی در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۲۸ هزار نوزاد ۴۶ نفر از آنان دارای اختلالات شنوایی بودند و با مداخله بهنگام به مراکز مربوطه مراجعه کردند و هیچ نوزادی نداشتیم که به دلیل ناتوانایی مالی خانواده، پشت نوبت کاشت حلزون قرار گیرد.

وی شمار افراد دارای اختلالات شنوایی تحت پوشش را بیش از هشت هزار نفر ذکر کرد.

کد خبر 5316902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha