۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰

نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رئیس جمهور؛

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه ویژه دولت است

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه ویژه دولت است

یاسوج- در نشست نمایندگان اقشار و نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جمهور بر توجه ویژه دولت برای رفع محرومیتهای این استان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رئیسی بعداز ظهر جمعه با جمعی از نمایندگان اقشار و نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

در این دیدار مشکلات مختلف مطرح و در خصوص آسیب‌های اجتماعی استان نیز مباحثی بیان شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: درخواست‌های مردم استان از رئیس جمهور، اتمام طرح‌های نیمه تمام چند ساله است.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی افزود: این استان نیازمند اعتبار ویژه برای اشتغال است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال دغدغه مردم است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشارکت در عرصه سیاسی و حضور در عرصه جنگ و دفاع مقدس و صحنه‌های ملی را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: در دوران طاغوت ظلم و محرومیت بر این استان تحمیل شد و باید در راستای محرومیت زدایی از این استان گام‌های بلندی برداشته شود.

وی افزایش سهمیه استان برای واکسیناسیون کرونا را با توجه به شیوع این بیماری از مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: معیشت مردم در این استان با مشکل مواجه است و باید در راستای کنترل قیمت‌ها چاره‌ای اندیشیده شود چرا که قشر ضعیف جامعه تحت فشارهای اقتصادی هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های مناسب در برخی مناطق، محرومیت‌های زیادی را رقم زده است، گفت: در توزیع امکانات عدالت رعایت نشده است.

شایان نادری افزود: روستاییان بخش زیادی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما هنوز آنچنان که شایسته است به این قشر پرداخته نشده و شرایط خودکفایی برای آنها فراهم نشده است.

اکوانی رئیس جامعه نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به عدد و رقم نرخ بیکاری در این استان را نگران کننده دانست و گفت: این نرخ بیکاری می‌تواند زمینه ساز پیدایش آسیب‌های اجتماعی در استان باشد.

وی افزود: حرکت‌ها و برنامه ریزی‌های اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد نه تنها با همدیگر همسویی ندارد بلکه با اکوسیستم طبیعی استان نیز همگون نیست.

اکوانی اضافه کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و فناور در زمینه کشاورزی، احداث صنایع پایین دستی و فراروی نفت و گاز می‌تواند زمینه توسعه این استان را فراهم کند.

همچنین همسر سردار شهید کشاورز گفت: بانوان همسران خود را برای عزت و سربلندی ایران اسلامی راهی جبهه‌های نبرد کردند اما عرق شرم بر چهره جاری می‌شود وقتی می‌بینم زنان دیارم طعم فقر و محرومیت را می‌چشند.

مریم گشتاسبی با اشاره به اینکه بدون نظر گرفتن نگاه جنسیتی باید از توان و قدرت زنان استفاده کرد، گفت: زنان بخش دیشموک امروز نیازمند توجه ویژه هستند باید برای آنها کانون‌های مشاوره در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه زنان استان به مکان‌های ورزشی نیاز دارند، گفت: در زمینه بهداشت نیاز مکان‌های بهداشتی و درمانی برای درمان بیماری‌ها وجود دارد.

وی به هزینه‌های زندگی، فقر و سخت گیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم حمایت‌ها از خانواده کمتر دغدغه‌ای برای فرزند آوری وجود دارد.

کد خبر 5317122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha