۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶

۱۳۷ واحد صنفی متخلف در جهرم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

۱۳۷ واحد صنفی متخلف در جهرم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

جهرم- پرونده تخلف صنفی و صنعتی  ۱۳۷ واحد به ارزش بیش از۴۲ میلیارد ریال در جهرم به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

‌رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال با ۱۳۷ واحد صنفی متخلف با اعمال جریمه ۴۲ میلیارد ریالی برخورد شده است.

بهنام اتحاد با بیان اینکه از نخستین روز فروردین سال جاری تا پایان شهریور واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم اقدام به تشکیل اکیپ‌های تشدید بازرسی کرده است، افزود: طی این مدت هزار و ۴۵۱ واحد صنفی (تولیدی، توزیعی، خدماتی) و صنعتی در سطح شهرستان‌های جهرم مورد بازرسی قرار گرفته اند که از تعداد تعداد ۲۷ مورد از بازرسی‌ها به صورت گشت مشترک با حضور فرمانداری ویژه، معاونت بهداشت و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تعزیرات حکومتی، اماکن عمومی، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و … انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم تاکید کرد: در جریان این بازرسی‌ها تعداد ۱۳۷ واحد متخلف شناسایی شد.

اتحاد بیان کرد: پرونده تخلف این واحدها با تعداد ۱۶۵ ماده تخلف از جمله؛ گرانفروشی، کم‌فروشی، امتناع از عرضه، تقلب، احتکار و عدم ارائه فاکتور خرید و عدم درج قیمت به ارزش کارشناسی بیش از ۴۲ میلیارد ۷۰۴ میلیون ریال تکمیل و جهت رسیدگی و برخورد قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

رئیس اداره صمت جهرم ابراز کرد: همچنین در شش ماه گذشته، تعداد ۷۲ گزارش مردمی به واحد ستاد خبری این اداره انعکاس داده شد که در اسرع وقت به آنها رسیدگی شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی و صنعتی به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه جهرم یکی از شهرستان‌های موفق در جذب بیشترین سهمیه کالاهای تنظیم بازار در استان فارس بود، بیان داشت: در هنگام مواجهه با کمبود کالاهای اساسی برای تعدیل قیمت‌ها، اقلام تنظیم بازار (سیمان، برنج، روغن، مرغ منجمد، شکر، گوشت منجمد و …) توسط عامیل جذب و بین همشهریان به قیمت مصوب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چندین نقطه و محله در شهر توزیع شده است.

کد خبر 5318118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      دروغ محض. اصلا نظارتی روی قیمتها نیست.