۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خبر داد؛

‍ دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در کرمانشاه

‍ دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در کرمانشاه خبر داد.

علی عباسی کسانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی ارز دیجیتال معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تحت عنوان سیگنال دهی و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیس فتا استان کرمانشاه مشخص شد متهم با راه‌اندازی کانال آموزشی در شبکه اجتماعی تلگرام و واتس‌اپ در زمینه مشاوره در خرید و فروش ارز دیجیتال فعال و اقدام به فریب قربانیان خود و دریافت ارز دیجیتال کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: متهم جهت پنهان کردن ردپای خود مبالغ دریافتی را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت کرده و هیچ سرنخی برای شناسایی باقی نگذاشته بود اما کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و علمی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم که هفده سال سن داشت را دریکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی کردند.

کسانی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تیمی متخصص از کارشناسان به استان موردنظر اعزام و متهم را با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر و ادله جرم را ضبط کردند.

وی به شهروندان استان کرمانشاه توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند اعتماد به افرادی که از طریق فضای مجازی با آن‌ها آشنا شده و هیچ شناختی نسبت به ایشان ندارند اشتباه بوده و در بسیاری از مواقع به کلاه‌برداری منجر می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: باید مردم استان کرمانشاه از معامله با ارز دیجیتال با توجه به پیچیدگی رسیدگی و تمایل کلاهبرداران به استفاده از آن اجتناب کنند.

کد خبر 5318940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha