وزارت دفاع عراق:

بیش از ۲۵۰ هزار نیروی نظامی، مسئول تأمین امنیت انتخابات عراق شدند

بیش از ۲۵۰ هزار نیروی نظامی، مسئول تأمین امنیت انتخابات عراق شدند

وزارت دفاع عراق اعلام کرد بیش از ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای نظامی مسئولیت تامین امنیت مراکز رای‌گیری را در سراسر این کشور بر عهده خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، وزارت دفاع عراق در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام اعلام کرد بیش از ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای نظامی و امنیتی مأمور حفظ امنیت این انتخابات شده اند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع عراق همچنین اعلام کرد که نیروهای نظامی مذکور در تمامی مراکز رأی گیری مستقر خواهند شد. این وزارتخانه تأکید کرده است که در جریان برگزاری انتخابات ممنوعیت آمد و شد اعلام نخواهد شد.

وزارت دفاع عراق در ادامه یادآور شده است: تمام نیروهای امنیتی در حال آماده باش کامل قرار گرفته اند و یگان‌های مبارزه با تروریسم و نیروهای ویژه نیز در آمادگی کامل قرار دارند.

کمتر از یک هفته دیگر تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق باقی مانده است. انتخابات پارلمانی زودهنگام در حالی قرار است در روز ۱۸ مهرماه برگزار شود که پیشتر گمانه زنی‌های فراوانی پیرامون تعویق مجدد زمان آن مطرح شده بود. با این حال، در نهایت دولت عراق که پیشتر برگزاری انتخابات را یک مرتبه به تعویق انداخته بود، این بار اعلام کرد که این انتخابات در همان موعد از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آغاز طرح امنیتی ویژه انتخابات عراق خبر داد. وی اعلام کرد که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، نیروهای نظامی در نقاط مختلف به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. این مقام نظامی ارشد عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا امنیت انتخابات پارلمانی زودهنگام را تأمین کنند. به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت انتخابات وارد سازد.

در این میان، نیروهای «حشد شعبی» عراق نیز نقش مهم و بسزایی در تأمین امنیت انتخابات دارند. در همین ارتباط، «أیوب الربیعی» نماینده پارلمان عراق می‌گوید: «نیروهای امنیتی عراق و نیز حشد شعبی برای جلوگیری از هرگونه ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات پارلمانی توسط تکفیری‌ها، از آمادگی قدرت کافی برخوردار هستند. حشد شعبی اجازه هیچ‌گونه اخلال در روند برگزاری انتخابات را نمی‌دهد».

کد خبر 5319463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha