۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۴:۴۱

بمناسبت سالروز تولد پوتین؛

اردوغان و پوتین تلفنی گفتگو کردند

اردوغان و پوتین تلفنی گفتگو کردند

رئیس جمهور روسیه با «رجب طیب اردوغان»، همتای ترکیه‌ای خود به صورت تلفنی گفتگو کرد و دو طرف روابط مسکو-آنکارا و مسائل منطقه‌ای را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با «رجب طیب اردوغان»، همتای ترکیه‌ای خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

گفته شده در این گفتگوی تلفنی دو طرف روابط مسکو-آنکارا و مسائل منطقه‌ای را بررسی کردند.

براساس گزارش اعلام شده، این تماس تلفنی به مناسبت سالروز تولد پوتین صورت گرفته و اردوغان از جمله رؤسای دولت‌های خارجی بوده که در تماس تلفنی سالروز تولد پوتین را به او تبریک گفته است.

در همین ارتباط نیز دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتشار خبری در حساب توئیتری خود اعلام کرد: اردوغان در تماسی تلفنی با پوتین، روز تولد او را تبریک گفت و دو طرف درباره روابط آنکارا-مسکو و برخی مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

همچنین کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز اعلام کرده است که پوتین به مناسبت روز تولدش تماس‌های مختلفی از طرف رؤسا و نخست وزیران ۱۰ کشور دریافت کرد که از جمله آنها گفت‌وگویی با اردوغان بود.

کمتر از دو هفته پیش نیز، پوتین میزبان اردوغان در سوچی بود و دو طرف پشت درهای بسته با هم گفتگو کردند. پس از این دیدار نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مذاکرات خود با رجب طیب اردوغان را که بعد از سه ساعت در سوچی به پایان رسید، معنا دار خواند. همچنین پس از این دیدار، اردوغان نیز از رئیس جمهور روسیه برای کمک در مبارزه با آتش سوزی جنگل‌ها قدردانی کرد و گفت که اولین بلوک نیروگاه هسته‌ای آککویو در ترکیه با مشارکت روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ راه اندازی شود.

کد خبر 5322055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بصیر IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      روباه وگربه نره