۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷

سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود

سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود

تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سامانه جدید بارشی از فردا سه‌شنبه وارد استان می‌شود، گفت: این سامانه همه نواحی به ویژه نیمه شمالی را دربر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر افزود: فعالیت این سامانه در برخی نواحی استان موجب بارش باران و مه، وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه تا اوایل جمعه این هفته در همه نواحی استان ادامه خواهد داشت و در مدت فعالیت خود موجب کاهش محسوس دما در این نواحی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال ورود این سامانه به استان احتمال خسارت به بخش زنبورداری و محصولات کشاورزی حساس به تنش دمایی مانند گلخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ای و کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع و سقوط یا پرتاب اجسام سبک و ایجاد خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد.

امیدفر، خواستار محکم کردن سازه‌های سبک و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عبور از جاده‌های کوهستانی شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان توجه کنند.

کد خبر 5330619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha