۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰

رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های بین المللی برای معرفی زرشک

استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های بین المللی برای معرفی زرشک

بیرجند-رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین گفت: برای معرفی محصول زرشک در بازارهای جهانی هنوز جای کار بسیار وجود دارد و می‌توانیم از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین صبح شنبه در جشنواره یاقوت‌های سرخ قهستان که با حمایت بنیاد مستضعفان و توسط نهاد پیشرفت و آبادی بنیاد علوی درمیان درخانه تاریخی شریف شهر قهستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه توسعه خوشه زرشک که در خراسان‌جنوبی ایجاد شده از برنامه‌های سازمان یونیدو الگو گرفته شده است.

رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان‌کرد: در ایران این برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حال انجام است و دوازدهمین سال است که پروژه توسعه خوشه زرشک انجام می‌شود.

امین ادامه‌داد: از نکات مثبت پروژه در خراسان‌جنوبی این است که در یک جغرافیایی کوچک کار انجام می‌شود و این موضوع یکی از مؤلفه‌های موفقیت پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه زرشک خراسان‌جنوبی با توجه به ویژگی‌های برجسته آن جای کار بسیار دارد، گفت: پروژه‌های توسعه خوشه‌ای چه در ایران و در دیگر کشورها زمانی موفق خواهد بود که یک کار گروهی صورت گیرد.

رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک از محدود سازمان‌هایی است که بودجه برای توسعه داشته و تمایل دارد برای محصولات مزیت‌دار هزینه کند، ادامه‌داد: امیدواریم بتوانیم امثال این جشنواره را برای خرما در جنوب و گل محمدی در قمصر ایجاد کنیم که حتی می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگر از شهرهای بزرگ شود.

امین افزود: برای محصول زرشک در بازارهای جهانی هنوز جای کار بسیار وجود دارد و می‌توانیم از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی در این زمینه استفاده کنیم.

کد خبر 5334288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha