۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

طرح آبرسانی به۴شهر استان نیازمند حمایت ویژه دولت در تزریق اعتبار

طرح آبرسانی به۴شهر استان نیازمند حمایت ویژه دولت در تزریق اعتبار

دهدشت- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبرسانی به شهرهای چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر در استان، نیازمند حمایت ویژه دولت در تزریق اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله احمد زاده ظهر دوشنبه در بازدید از طرح‌های شهرستان کهگیلویه افزود: طرح آب‌رسانی به شهرهای چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر در استان کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر گچساران، یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم در مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح ۲۵ درصد است، گفت: در این طرح تأمین آب آشامیدنی برای جمعیت ۱۵۲ هزار و ۲۲۰ نفری در این چهار شهر پیش بینی شده است.

استاندار اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح، یک هزار و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای این شهرها تأمین می‌شود.

احمد زاده با بیان اینکه علت اصلی روند کند طرح‌های آبی کهگیلویه بررسی می‌شود، تصریح کرد: آبرسانی به زمین‌های حومه غربی این شهرستان، یکی از طرح‌های مهم تأمین آب کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بوده که شکوفایی بخش کشاورزی این شهرستان را به همراه داشته و با بهره برداری از این طرح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری می‌شوند.

استاندار یادآور شد: اجرای این طرح در چهار فاز پیش بینی شده و فاز اول و دوم این طرح روند اجرایی مطلوبی نداشته است.

احمدزاده افزود: این دو فاز شامل، احداث سد انحرافی، آبگیر و پمپاژ اولیه، ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی، اصلاح پمپاژ ثانویه و خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر است.

کد خبر 5335562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha