۴ آبان ۱۴۰۰، ۸:۰۱

مدیرکل بهزیستی گلستان:

۷۰ درصد کودکان کار در گلستان غیرایرانی هستند

۷۰ درصد کودکان کار در گلستان غیرایرانی هستند

گرگان- مدیرکل بهزیستی گلستان از شناسایی ۲۲۲ کودک کار در در استان در ۶ ماهه نخست سال خبرداد و گفت: ۷۰ درصد کودکان کار در گلستان غیرایرانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۲۲ کودک خیابانی کار و بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده و از این حیث گلستان رتبه بالایی در کشور دارد.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه ۷۰ درصد کودکان کار در استان اتباع خارجی هستند، افزود: ۱۱ دستگاه اجرایی متولی کودکان کار و خیابانی بوده و باید همزمان با بهزیستی به این کودکان خدمات ارائه کنند تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

طبق گفته وی نخستین قدم در این راه، شناسایی کودکان و توانمندسازی آنها است که توسط بهزیستی انجام می شود.

حسینی بیان کرد: حدود ۹۰ درصد کودکان کار در استان پسر و بقیه دختر بوده و در حال حاضر دو مرکز حمایتی در گرگان فعال است و به زودی یک مرکز هم در گنبدکاووس راه اندازی می‌شود.

آموزش های مراقبتی، ارجاع کودکان کار به مراکز درمانی و توانبخشی، فراهم شدن شرایط تحصیل و تامین سبد معیشتی، روانکاوی، پراخت هزینه درمانی و مسکن برای خانواده های کودکان کار و خیابانی از جمله برنامه‌هایی بود که مدیرکل بهزیستی برای کاهش آسیب‌های این حوزه به آن اشاره کرد.

کد خبر 5335963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha