۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۲۰

معاون امور اجتماعی بهزیستی گلستان:

آمار کودکان خیابانی و بازمانده از تحصیل در شرق گلستان بالا است

آمار کودکان خیابانی و بازمانده از تحصیل در شرق گلستان بالا است

گرگان- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گلستان، گفت: آمار دقیقی از کودکان کار در دست نیست ولی بررسی ها نشان می دهد شرق گلستان آمار بالاتری از کودکان خیابانی و بازمانده از تحصیل دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم معصومی عصر سه شنبه در دومین نشست فضای مجازی و حقوق شهروندی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی و کودکان کار و بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: تا کنون تعداد ۱۵۹ کودک خیابانی در استان شناسایی شده‌اند که شرق استان آمار بالاتری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سیاست جدید بهزیستی کاهش کودکان کار خیابانی و بازمانده از تحصیل است، اما این تدبیر بدون حمایت خیران و دستگاههای اجرائی امکان پذیر نیست.

معصومی ادامه داد: به رغم وجود وظایف متعدد بهزیستی، ساماندهی کودکان کار یکی از مهمترین دغدغه‌های این سازمان حمایتی است.

وی افزود: اقدامات انجام گرفته در حد قرص مسکن بوده و تا کنون نتوانسته‌ایم برنامه مدون و جامعی را برای برون رفت از این معضل انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: با توجه به اینکه گلستان یکی از استانهای مهاجر پذیر است، تعداد زیادی از این کودکان از اتباع و یا مهاجرانی هستند که به این استان پناه آورده‌اند.

وی بابیان اینکه بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل از بسیاری بزه‌های آینده در جامعه پیشگیری خواهد کرد، افزود: باید برنامه‌ریزی جدیدی در جهت شناسایی و دریافت آمار جدید و کاملی از این کودکان در استان انجام گیرد که نیازمند ورود تشکلهای غیردولتی به این مساله است.  

کد خبر 4170386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha