۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۳۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

فضای مجازی تولید آثار فاخر فرهنگی را به تأخیر نیندازد

فضای مجازی تولید آثار فاخر فرهنگی را به تأخیر نیندازد

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فضای مجازی و سرگرم‌ شدن مردم در این فضا نباید تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی را به تأخیر بیندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح کتاب شهر ایران در اردبیل اظهار کرد: شهر اردبیل به عنوان دارالارشاد سنبل عشق به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت است و این شهر و مردمان آن با فرهنگ و هنر دینی و ارزشی عجین و آمیخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: در آستانه ۱۳ آبان روز استکبارستیزی ملت ایران و جشن پیروزی رشیدمردان این دیار در بریدن دست شیاطین ما شاهد راه‌اندازی کتاب شهری هستیم که علاقمندان می‌توانند از این فضای ارزشمند در جهت توسعه علم و دانش و معنویت بهره بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تنوع ذائقه‌ها و وجود رسانه‌های متعدد را در انجام رسالت و وظیفه در این حوزه یادآور شد و گفت: جامعه نخبگی نیازمند کتاب و مطالعه است و در این زمینه بهترین و شایسته‌ترین میراث به جا مانده می‌تواند کتاب و آثار مکتوب باشد.

جعفرزاده از کتاب به عنوان آخرین معجزه الهی یاد کرد و افزود: در هدایت بشریت برای خاتم‌الانبیاء کتاب قرآن نازل شده که حکایت از ارزش و جایگاه مکتب اسلام، سنن الهی در ارتباط با کتاب و خواندن و نوشتن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب محوری‌ترین موضوع برای تربیت و تعالی جوانان علم، پژوهش و یادگیری معرفی شده که در این باب باید کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته ترویج پیدا کند.

جعفرزاده تولید آثار فاخر و ارزشمند را بسیار ضروری و با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: در کنار تورم موجود در جامعه و تغییر و تحول در حوزه صنعت چاپ و نشر ما با عدم تولید آثار فاخر و فرهنگی نیز روبه‌رو هستیم که متناسب با ذائقه مخاطبان نتوانستند تولید آثار و ارائه آن را داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید در حوزه‌های مختلف تولید آثار را به متخصصان بسپاریم تا زمینه رشد و تعالی بیشتر جامعه و افراد علاقمند فراهم آید.

جعفرزاده کتاب را بهترین هدیه در دل حجاب ظلمانی بشریت امروز توصیف کرد و گفت: سه صدا در گردش روزگار برای شنیدن و همچنین رسیدن به قرب الهی ارزشمند است که از این بین صدای گردش قلم علما و فضلی در نزد خداوند دارای ارج و قرب بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: صدای پوتین مجاهد فی سبیل‌الله و همچنین صدای گردش چرخ ریسندگی زنان پاکدامن در نزد خداوند دارای ارج و قرب خاص است.

جعفرزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در روایات آمده است که اگر کسی برای خداوند متعال ورق برداشته و بنویسد در روز قیامت پروردگار متعال بین او و آتش حائل قائل شده و این ورق را فاصله او و آتش قرار می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: از آنجایی که آخرین معجزه الهی کتاب قرآن است، ضروری است در شکوفایی و اعتلای بشر کتاب به عنوان ارزشمندترین بسترساز تحول فرهنگی و تمدنی مورد توجه قرار گیرد.

وی حمایت‌های همه‌جانبه اداره کل تبلیغات اسلامی را از راه‌اندازی شعبه کتاب شهر ایران در اردبیل یادآور شد و گفت: امیدواریم این مجموعه به تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کمک کند.

کد خبر 5343410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha