۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

رئیس کمیسیون بودجه مجلس:

رشد ۲ درصدی در بودجه ۱۴۰۱ لازم است

رشد ۲ درصدی در بودجه ۱۴۰۱ لازم است

علی آبادکتول- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید حداقل رشد دو درصدی در بودجه ۱۴۰۱ اتفاق بیفتد تا با رشد منفی رو شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: جلسات گوناگونی برای بودجه سال جاری گذاشته شده و در بخش‌هایی نیاز به اصلاحاتی دارد که باید به مجلس آمده و مصوب شود و با همکاری دولت قدم‌هایی در راستای اصلاح ساختار برداشته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: برای بودجه ۱۴۰۱ جلسات مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و هر هفته سه جلسه مشترک داریم تا اصلاح ساختار و تحول بودجه اتفاق بیفتد.

وی تأکید کرد: بودجه ۱۴۰۱ بدون تحول، امکان تحقق ندارد و باید منابع مستحکم و پایدار در آن دیده شده و هزینه‌ها تعریف شود و همچنین شاخص‌های کلان اقتصادی مانند تورم، بیکاری و غیره در آن محاسبه شود.

حاجی ابراهیمی گفت: باید حداقل رشد دو درصدی در بودجه ۱۴۰۱ اتفاق بیفتد تا از رشد منفی رو شویم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رتبه بندی فرهنگیان، گفت: جلسات مختلفی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس امور اداری و استخدامی برگزار و دو ساعت بحث و بررسی انجام شده و به جمع بندی رسیدم.

وی اضافه کرد: دولت سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان را پذیرفته و به کمیسیون آموزش ارسال شده است و امیدواریم که مصوب شده و اجرایی شود.

کد خبر 5344355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha