۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه:

افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی از اهداف دولت سیزدهم است

افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی از اهداف دولت سیزدهم است

کرمانشاه- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم برای توسعه صادرات، گفت: افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی از اهداف دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفری ظهر یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که در پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم افزایش صادرات کالا و خدمات به سایر کشورها و افزایش حداقل ۲ برابری صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه طی چهار سال آینده است.

وی افزود: تحقق افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی، رفع مشکلات صادرات و رایزنی با سایر کشورها برعهده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: این سفر اولین سفر خارجی انتخاب شده برای بررسی مشکلات حوزه صادرات استان کرمانشاه است که طی بازدید مشکلات را مشاهده و توسط کارشناسان راه حل های برطرف کردن مشکلات مطرح شد.

صفری بیان کرد: صادرات حدود ۵۰ درصدی کالا و محصولات کشاورزی به کشور عراق بیانگر ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه است و با برنامه‌ریزی می‌توان در آینده نزدیک ارزش صادرات غیر نفتی را به سایر کشورها ۲ برابر کرد.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در مرزها و اعطا تسهیلات می‌توان افزایش صادرات را به کشورهای همسایه محقق کنیم و در راستا توسعه زیرساخت‌ها و تأمین بودجه و اعتبار برای مرزها با وزیر راه و شهرسازی صحبت خواهد شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به عدم موافقت کشور عراق برای حمل یکسره صادرات، گفت: کشور عراق به دلیل تأمین منافع خود و کامیون داران عراقی با موضوع حمل یکسره صادرات کالا به کشور خود موافقت نمی‌کند و راه اندازی شرکت حمل و نقل مشترک بین ایران و عراق به حل این موضوع کمک می‌کند.

صفری اضافه کرد: همان گونه که صادرات برای کشور دارای اهمیت است این موضوع برای سایر کشورها نیز حائز اهمیت بوده و باید شرایط را برای صادرات سایر کشورها فراهم کنیم زیرا باید منافع آنها نیز تأمین شود.

وی تصریح کرد: باید نیاز کشور برسی شود تا واردات با توجه به آن نیازمندها تأمین شود.

کد خبر 5345897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      فایده اش چیه؟ بجاش باید برنج هندی وپاکستانی وارد کنید؟
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      قرارداد با چین و تولید مشترک این چیزی است که غرب نمی خواهد