۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳

وزیر دفاع روسیه:

آمریکا به دنبال محک زدن قدرت روسیه در حفاظت از مرزهایش است

آمریکا به دنبال محک زدن قدرت روسیه در حفاظت از مرزهایش است

وزیر دفاع روسیه طی سخنانی ضمن انتقاد از تحرکات نظامی آمریکا و ناتو در دریای سیاه گفت که آزمایش موشک‌های هدایت شونده ناتو در این منطقه، برای محک زدن قدرت روسیه از حفاظت مرزی خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه طی سخنانی ضمن انتقاد از تحرکات نظامی آمریکا و ناتو در دریای سیاه گفت که آزمایش موشک‌های هدایت شونده ناتو در این منطقه، در راستای محک زدن قدرت دریایی و توان محافظت روسیه از مرزهای خود است.

بر اساس این گزارش، شویگو که این سخنان را در جریان برگزاری یک برنامه تلویزیونی مطرح می‌کرد، گفت: وقتی یک کشتی جنگی متعلق به یک قدرت غیرمنطقه‌ای وارد دریای سیاه می‌شود و متوجه می‌شویم که سلاح‌های دقیق دوربرد حمل می‌کند، وقتی می‌بینیم که این سلاح‌ها روی آن هستند و (این کشتی) به یک تور گردشگری نیامده، طبیعتاً ما آن را به دقت زیر نظر داریم و آن را دنبال می‌کنیم و می‌دانیم که ارتکاب هرگونه اقدام تحریک آمیز در هر زمانی امکان پذیر است؛ همانطور که اخیراً در مورد ناوشکن انگلیسی انجام شد و البته باید از چنین مواردی جلوگیری کنیم.

وی همچنین افزود: به بیان دقیق‌تر، البته این تقریباً یک تلاش دائمی برای آزمایش ما است تا ببینیم چه مقدار آمادگی داریم و چقدر سیستم (دفاعی) خود را به طور مؤثر در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده کرده‌ایم.

وزیر دفاع روسیه در خصوص اقدامات تلافی جویانه کشورش در قبال تحرکات ناتو و آمریکا در دریای سیاه گفت: همانطور که متوجه شدم، آنها متعاقباً در حال برنامه ریزی مانورهایی مشترک با همسایگان ما هستند و قرار است تمرین‌هایی با نیروی دریایی گرجستان و اوکراین نیز داشته باشند. اما ما نیز تمریناتی برگزار می‌کنیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.

کد خبر 5346158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha