۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲

در زمینه کنترل تسلیحات؛

لاوروف: تنش ها در حال افزایش است

لاوروف: تنش ها در حال افزایش است

وزیر خارجه روسیه در نشستی با همتای بلاروسی خود گفت که در بحبوحه افزایش عوامل تضعیف کننده ثبات راهبردی جهانی، تلاش ها جهت تخریب توافقات بین المللی درباره کنترل تسلیحات، ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در نشست هیئت وزرای خارجه روسیه و بلاروس، اعلام کرد که به علت چالش ها و تهدیداتی که در زمینه منع اشاعه هسته ای و کنترل تسلیحات جهانی ظهور می یابند، تنش ها در حال افزایش هستند.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: ضروری است که درباره وضعیت مرتبط با عدم اشاعه هسته ای، خلع سلاح و کنترل تسلیحات، بحث و گفتگو کنیم. تنش ها و تردیدها در حال افزایش هستند، چرا که چالش ها و تهدیدهای جدید ظهور می یابند. در بحبوحه افزایش عوامل سیاسی و نظامی که ثبات راهبردی جهانی را تضعیف می کند، تلاش ها برای تخریب سیستم موجود توافقات بین المللی در مورد کنترل تسلیحات، ادامه می یابد.

به گفته وی، مسکو و مینسک خواستار بازگرداندن اعتماد و گفت‌وگوهای سازنده در منطقه اروپا-آتلانتیک هستند تا از مسابقه تسلیحاتی و افزایش فعالیت‌های نظامی که ممکن است به منافع امنیتی بلندمدت کشورهای منطقه آسیب وارد کند، جلوگیری شود.

لاوروف در این زمینه افزود: ما به تلاش‌ها برای هماهنگ کردن گام‌هایمان، به‌ویژه در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و کشورهای مستقل مشترک المنافع، اهمیت زیادی می‌دهیم.

کد خبر 5348501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha