۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱

مروری بر حوادث آخر هفته در مازندران؛

حادثه ها باهم می آیند/ شب جهنمی رامیلا و شهر غرق شده زیر باران

حادثه ها باهم می آیند/ شب جهنمی رامیلا و شهر غرق شده زیر باران

ساری- زمانی که رامیلا، بام چالوس زیرباران در آتش می‌سوخت، رامسری ها و شهروندان غرب مازندران در خیابان‌های سیلابی، قایق نوردی کردند، در مازندران حوادث باهم رخ می دهند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حادثه‌ها همه با هم آمدند، از باران شدید و رگباری گرفته تا سیل و رانش، مسدود شدن محور ارتباطی و از همه مهمتر سوختن ۹۶ واحد مسکونی و تجاری برج ۱۵ طبقه.

مازندران در آخرین روز کاری استاندار سابق و اولین روز فعالیت استاندار جدید، لحظات نفسگیری را پشت سرگذاشت و در حالی که تیم مدیریت بحران، استاندار قبلی را بدرقه می‌کردند، آتش نشان در بام چالوس تا صبح زیربارش باران، بیدار بودند تا آتش زبانه کشیده در برج شهر را مهار کنند.

رامسری‌ها قایق نوردی کردند / ‏ شهری غرق شده در باران

بیشترین بارندگی روزپنجشنبه در رامسر ثبت شد و باران ۱۶۰ میلی متری همه زندگی مردم رامسر را زیرآب برد و بچه‌های هلال احمر، برای نجات اهالی یک کوچه، قایق‌های مخصوص را آوردند تا سیل زدگان با قایق از خیابان سیلابی گذر کنند.

احمدی یکی از اهالی رامسر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آبگرفتگی و بالاآمدن آب در خیابان‌ها و معابر، معضل همیشگی این شهر در غرب استان به شمار می‌رود، گفت: برای انتقال افراد سیل زده از قایق استفاده می‌شود و مسئولان پیگیر حل مشکلات نیستند.

وی با بیان اینکه در ابریشم محله با هر بارندگی شاهد گل و لای شدن خیابان‌ها و معابر هستیم، از مسئولان استانی خواست تا فکر مردم منطقه باشند.

اوضاع در تنکابن از شهر همسایه آن رامسر نیز بهتر نبود، چشمه کیله همواره با بارش‌های شدید و رگباری طغیانی و سیلابی می‌شود و اهالی آن همواره با بارندگی‌ها با خطر سیلاب و آبگرفتگی روبرو هستند.

حادثه ها باهم می آیند/ شب جهنمی رامیلا و شهر غرق شده زیر باران

چالوسی ها دعای باران خواندند / ‏ نوشهری‌ها: ‬ کاش باران نبارد

روزهای پایانی هفته برای نوشهر و چالوس در غرب مازندران، خوش نبود و ساکنان برج ۹۶ واحدی رامیلا در چالوس تا صبح دعا می‌کردند تا باران ببارد و آتش برج را خاموش کند.

برجی ۱۵ طبقه در حاشیه شهر در حالی قد کشید که دست امکانات اطفای حریق شهرستان و منطقه، به پنج یا شش طبقه بیشتر نمی‌رسد و معلوم نیست چه دست‌هایی درکار بوده که ساختمان عظیم و بلندمرتفع قد برافراشته است.

حکایت شاهدان عینی و همسایگان از آتش سوزی برج رامیلا در شب و روز بارانی مازندران عجیب است و به گفته آنان، همواره خطر بروز حادثه در این برج عظیم الجثه گوشزد می‌شد و اکنون بغض شهر در شب آتشی ترکید.

در حالی بام چالوس می‌سوخت و ساکنان دعای می‌کردند تا باران به دادشان برسد، در یک شهر آن سوتر، نوشهری‌ها دعا می‌کردند باران نبارد تا سیل سال‌های قبل تکرار نشود.

قایق نوردی شهروندان نوشهر همانند شهرهای تنکابن، رامسر و چالوس نیز در بارندگی تکرار شد و خیابان و معابر شهر زیر آب رفت و این حادثه هم بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی را دچار آبگرفتگی کرد.

حادثه ها باهم می آیند/ شب جهنمی رامیلا و شهر غرق شده زیر باران

سعید یزدانی فرماندار نوشهر با اشاره به آبگرفتگی واحدهای مسکونی، تخریب و آب بردگی خیابان نیما، پل آهنی کرکورسر و بخشی از دیواره حفاظتی را از جمله پیامدهای سیلاب و بارندگی شدید بیان کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با آنکه شدت بارندگی نسبت به قبل بیشتر بود، ولی در مجموع حجم آسیب‌ها به دلیل ساماندهی رودخانه‌ها و لایروبی کمتر بوده است.

بارندگی‌های شدید و رگباری شب و روز پاییزی مازندران، درست زمانی که استاندار دولت تدبیر و امید در مرکز استان مشغول ارائه آمار از عملکرد هشت ساله تدبیری‌ها، خسارت برجای گذاشت. رامیلا سوخت، کندوان و آزادراه مسدود شد و شهروندان غرب استان قایق نوردی کردند. از این رو احمد حسین زادگان استاندار سابق در روز تودیع با اشاره به اینکه شروع کار من در استان با سیلاب ویرانگر بود و سپس با کرونا ادامه یافت و اکنون نیز با آتش سوزی ساختمان پایان یافت، گفت: بهتر است زودتر بروم تا یک استان راحت شود.

او رفت اما مازندران همیشه همین هست، حادثه‌ها باهم می آیند از سیل گرفته تا آتش سوزی و آبگرفتگی.

کد خبر 5349498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جمشید IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 0
      دوباره باران آمد....و هوس ..تاراج بودجه حوادث غیرمترقبه..با بزرگنمایی و وارونه نمایی وقایع ..در مازندران..شروع شد..یک عاقلی سوال نمیکند که ..مگر مازندران یک جزیره وسط اقیانوس است؟!!..و همسایه استانی ندارد.و فقط آنجا باران و برف میبارد؟!!!