۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

چگونه یک مهندس پایپینگ حرفه ای شویم؟

چگونه یک مهندس پایپینگ حرفه ای شویم؟

اگر به این رشته علاقمندید و دوست دارید در این زمینه فعالیت کنید، با ما همراه باشید تا هر آن چه که باید در مورد این رشته بدانید را برایتان توضیح دهیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آیا می‌دانید پایپینگ چیست و مهندس این رشته چه وظایفی را به عهده دارد؛ آیا می‌دانید چگونه می‌توان در این زمینه به یکی از بهترین‌ها تبدیل شد و درآمد بالایی را بدست آورد؟ اگر به این رشته علاقه مندید و دوست دارید در این زمینه فعالیت کنید، با ما همراه باشید تا هر آن چه که باید در مورد این رشته بدانید را برایتان توضیح دهیم و منابع و مسیر آموزش پایپینگ را به شما معرفی کنیم.

فردی که به دنبال یادگیری این رشته می‌رود، باید به رشته‌ی مکانیک سیالات و یا مهندسی فرایند علاقه‌مند باشد و کار در فضای نفت و گاز و پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی، نیروگاه‌ها و … را دوست داشته باشد. ما در این جا به طور کامل پایپینگ را معرفی می‌کنیم و خواهیم گفت مهندس این رشته باید چه وظایفی را بر عهده بگیرید و در پایان مجموعه‌ای را معرفی می‌کنیم که با آموزش‌های منحصر به فرد خود، می‌تواند شما را به یکی از بهترین‌ها در این حوزه تبدیل کند.

معرفی رشته پایپینگ

این رشته زیرمجموعه‌ی رشته مکانیک سیالات است. لازم است بدانید که این کلمه انگلیسی بوده و در فارسی به معنای لوله کشی صنعتی است. به عنوان مثال، اگر در رابطه با پایپینگ پتروشیمی صحبت کنیم، در واقع منظور ما مجموعه لوله‌های یک پتروشیمی است.

در مواردی که مربوط به انتقال سیال‌ها از طریق شیر آلات، لوله‌ها و اتصالات مربوطه می‌شود، از اصطلاح پایپینگ استفاده می‌کنند و به بیان کلی‌تر، باید بدانید که این رشته مربوط به لوله کشی در انواع صنایع است. لوله‌هایی که معمولاً از آن‌ها استفاده می‌شود، لوله‌های با جنس پلاستیک، فولاد، فایبرگلاس، آلمینیوم، بتن، مس و چوب است.

مهندس لوله کشی صنعتی و شرح وظایف آن

چگونه یک مهندس پایپینگ حرفه ای شویم؟

در بخش قبلی در رابطه با لوله کشی صنعتی یا همان piping صحبت کردیم. اکنون که به طور کلی با این رشته آشنا شده‌اید، لازم است بدانید مهندسی که در این رشته فعالیت می‌کند، کیست و چه وظایفی بر عهده دارد. این گونه بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که برای فعالیت در این رشته، باید چه کارهایی بلد باشید.

فردی که به عنوان مهندس پایپینگ فعالیت می‌کند، در واقع بر اساس یک سری اصول مهندسی عمل کرده و به طور کلی با سیستم‌های لوله کشی سر و کار دارد. در واقع از ابتدای کار تا پایان کار که شامل طراحی، آنالیز، نصب، تست، راه‌اندازی و البته نگهداری سیستم‌های لوله کشی است را مهندسی می‌کند و باید بتواند به خوبی از پس تمامی این آیتم‌ها بر بیاید. بنابراین لازم است فرد در این رشته، آموزش‌هایی کامل و کاربردی ببیند تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشید. مجتمع فنی فلات قاره که در ادامه به طور کامل آن را معرفی می‌کنیم، در برگزاری این دوره‌ها از بهترین مجموعه‌ها در سراسر کشور است.

وظایف مهندس پایپینگ

باید بدانید تمامی فعالیت‌هایی که فرد در این رشته انجام می‌دهد، باید مطابق با استانداردها و کدهای صنعتی و بین المللی و البته قوانین و مقررات باشد. باید بدانید که سیستم لوله کشی در واقع مجموعه‌ای از لوله‌ها، اتصالات و شیرآلات است که انتقال سیالاتی همچون گاز، مایعات و دوغاب از جایی به جای دیگر، وظیفه‌ای اصلی این سیستم است. سیستمی که از آن صحبت می‌کنیم، امروزه به عنوان یک روش مؤثر شناخته شده است که بدون هیچ گونه تلفات خاصی در کیفیت و خواص مایع، آن را انتقال می‌دهد.

چگونه یک مهندس پایپینگ حرفه ای شویم؟

وظایف:

طراحی سیستم‌های لوله کشی

ایجاد دامنه محدوده اولیه پژوهش و توسعه آن

شرکت در جلسه‌های مدیریت جهت مشورت و تخمین هزینه پروژه

مشخص کردن جنس لوله‌های مورد استفاده

بررسی سیستم لوله کشی و یافتن نقص فنی

مهارت‌ها:

مشاهده

آنالیز کردن

برنامه‌ریزی پروژه

ارتباط با مهندسان دیگر

استفاده از نرم افزارهای PDMS و Caesar

دوره‌های پایپینگ در مجتمع فنی فلات قاره

برای آن که بتوانید به عنوان یک مهندس پایپینگ فعالیت کنید، باید مهارت‌ها و تونایی‌هایی که برای این رشته لازم است را داشته باشید. در بخش‌هی قبلی به طور کامل این رشته را معرفی کردیم و در رابطه با مهندس لوله کشی و وظایف آن، توضیحات کاربردی و مفیدی را ارائه دادیم.

اما اکنون باید بدانید که چگونه باید این مهارت‌ها و توانایی‌ها را کسب کنید و فعالیت در این رشته را آغاز نمایید. مجتمع فنی فلات قاره در این زمینه، کامل‌ترین دوره‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده است و می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها و تقویت مهارت‌ها و توانایی‌های خود، به یکی از بهترین مهندسان این رشته تبدیل شوید.

در مجتمع فنی فلات قاره، بهترین اساتید برای آموزش دوره‌ها در نظر گرفته شده‌اند و در رشته piping مقدماتی‌ترین مطالب تا پیشرفته‌ترین مطالب، در دوره‌های این مجتمع تدریس می‌شود.

برخی از دوره‌هایی که در رشته پایپینگدر این مجتمع برگزار می‌شود، عبارت است از: اصول و تئوری piping، تربیت کارشناس piping، آموزش لوله، اتصالات و نشت بندها، پکیج معرفی نقشه‌ها و مدارک piping و … .

کلام آخر

مجتمع فنی فلات قاره با برگزاری دوره‌های مقدماتی و پیشرفته پایپینگ در خدمت شما عزیزان است و با داشتن برترین اساتید و آموزش‌های منحصر به فرد، موفق شده است در طول این سال‌ها به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های فنی شناخته شود.

امیدواریم با مطالعه‌ی این رشته و شرکت در دوره‌های مجتمع فنی فلات قاره، بتوانید در این رشته به بهترین شکل ممکن ظاهر شوید و به درآمدهای بالایی برسید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5351196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha