۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۲۱

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از صبح چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و افزایش سرعت وزش باد، یخبندان شبانه و گردوخاک برخی مناطق سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی وزش این باد شدید و کاهش دما شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون و مناطق مرکزی و نوار شرقی و غرب استان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: مهمترین پیامدهای نفوذ توده هوای سرد و وزش بادهای سرد شمالی در مناطق درگیر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش محسوس دما و یخبندان موقتی شبانه در مناطق مرکزی استان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شرایط پیش رو سبب افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالین دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضرور، تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه‌های گرمایشی برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش دام و طیور و، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و کنترل ضد یخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می‌شود.

کد خبر 5352805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha