۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵

دبیر فدراسیون کوهنوردی:

تشریح عملیات تیم کوهنوردی در حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور

تشریح عملیات تیم کوهنوردی در حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور

دبیر فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در مورد چگونگی فعالیت تیم های جستجو و نجات کوهستان آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، حسین مقدم دبیر کل فدراسیون، بامداد دوشنبه سی و یک اردیبهشت جهت بررسی فعالیت تیم‌های جستجو و نجات کوهستان و تیم های کوه‌نوردی حاضر در منطقه دیزمار آذربایجان شرقی محل جستجوی بالگرد ریاست جمهوری حضور یافت.

او اظهار کرد: حادثه بسیار تلخی بود که اتفاق افتاد و همه ما را به شدت متأثر کرد. وی با این ابراز تأسف و تأثر، شهادت ریاست گرانقدر جمهوری اسلامی ایران آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، آیت الله دکتر «سیدمحمد آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه را که در راه خدمت به مردم و در حادثه‌ی دردناک سقوط بالگرد، به درجه رفیع شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

حسین مقدم با اشاره به وضعیت جغرافیایی و جوی منطقه گفت: منطقه ایی که این حادثه در آن رخ داده بود، کوهستانی و دارای جنگل های بکر با پوشش گیاهی متراکم و نیز صخره هایی صعب العبور بود که کار را برای عملیات جستجو و نجات بسیار سخت کرده و شرایط آب و هوایی مه آلود، بارانی و گاها برفی و سرد منطقه هم بر شدت سختی آن افزوده بود.

دبیر کل فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به حضور تیم‌های عملیاتی از جمله تیم های امداد و نجات کوهستان هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی در این عملیات افزود: شرایط جغرافیایی و جوی منطقه و هم‌چنین نوع حادثه به گونه ای بود که باید سریعت‌رین و آماده ترین تیم امداد و نجات کوهستان اعزام می‌شد و به همین منظور تیم آذربایجان شرقی که قبلا هم به‌عنوان «استان برتر» در زمینه جستجو و نجات معرفی شده بود به منطقه اعزام و با توجه به شناخت خوبی که از منطقه داشتند موفق به هدایت صحیح دیگر نیروهای امدادی در این عملیات شدند.

مقدم ضمن تقدیر از حضور توانمند کوه‌نوردان و تیم امداد و نجات آذربایجان شرقی در این عملیات ادامه داد: حضور من در این منطقه جهت بررسی اوضاع و عرض خداقوت از طرف مجموعه فدراسیون به تیم‌های جستجو بود که داوطلبانه در این شرایط سخت حضور پیدا کردند.

وی در پایان افزود؛ از خداوند متعال، مغفرت و رضوان الهی را برای یکایک این شهدای والامقام و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان و ملت شریف ایران مسئلت دارم.

کد خبر 6114804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha