۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲

استولتنبرگ:

روسیه در شلیک موشک به ماهواره خود بی‌پروا عمل کرد!

روسیه در شلیک موشک به ماهواره خود بی‌پروا عمل کرد!

دبیرکل ناتو امروز اقدام روسیه در شلیک موشک به ماهواره خود در مدار زمین را «بی‌ پروا» خواند و ادعا کرد که این موضوع عامل آسیب به امنیت فضایی می شود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروزر سه شنبه در جریان نشست خبری خود به اصابت موشک به ماهواره روسیه از سوی این کشور در مدار واکنش نشان داد.

به گزارش این شبکه، دبیرکل ناتو در سخنانش در این خصوص ادعا کرد: روسیه در اقدامی بی پروا به عنوان بخشی از آزمایش، یک ماهواره را ساقط و منهدم کرد.

استولتنبرگ با ادعای اینکه اقدام روسیه برای فعالیت‌های غیرنظامی در فضا خطرآفرین است، افزود: این موضوع، همچنین هشدار دهنده است؛ زیرا نشان می‌دهد روسیه اکنون در حال توسعه سیستم‌های تسلیحاتی جدیدی است که می تواند ماهواره‌ها را ساقط کند.

وی در این باره اضافه کرد: ماهواره‌هایی که از قابلیت‌ های متحدان ناتو در فضا برخوردارند، برای رویدادهای جهانی از نظر سیستم‌ های ارتباطی، ناوبری و هشدار اولیه بسیار مهم هستند.

لازم به ذکر است دولت آمریکا پیشتر مدعی شده بود در پی حمله موشکی روسیه به این ماهواره و ساقط کردن آن در فضا، ابری از زباله فضایی ایجاد شده که اکنون امنیت ایستگاه فضایی را مورد تهدید قرار داده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز طی سخنانی مدعی شد که واشنگتن به دقت اقدامات روسیه را طی روزها و هفته‌های آتی رصد می‌کند تا درباره نوع واکنش به آزمایش سامانه‌های ضدماهواره از سوی مسکو تصمیم گیری کند.

کد خبر 5353656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha