۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۳:۵۱

در جریان یک رزمایش نظامی؛

روسیه در دریای خزر موشک کروز «کالیبر» شلیک کرد

روسیه در دریای خزر موشک کروز «کالیبر» شلیک کرد

نیروی دریایی روسیه در جریان برگزاری یک رزمایش در دریای خزر اقدام به شلیک یک موشک کروز «کالیبر» کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، شناورهای موشک انداز روسیه در جریان برگزاری یک رزمایش در دریای خزر اقدام به شلیک یک موشک کروز «کالیبر» کردند.

در این ارتباط نیز نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که کشتی موشک انداز «ولیکی یوستوگ» از ناوگان دریای خزر این کشور در جریان برگزاری رزمایشی در دریای خزر از سامانه موشکی کالیبر استفاده کرده است.

موشک‌های روسی از نوع کالیبر می‌توانند از عرشه کشتی‌های جنگی متفاوتی شلیک شوند. موشک‌های کالیبر پیش از این از عرشه ناو روسی آدمیرال ایسین از دریای مدیترانه به سوی اهدافی در سوریه شلیک شده بودند. این موشک به گفته مقام‌های نظامی روسیه، مسیر ۲۵۰ کیلومتری را در ۱۳۷ ثانیه طی می‌کند و هدف فرضی را از بین می‌برد.

روسیه ساخت موشک‌های کالیبر را در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی، همزمان با اجرای طرح آمریکا در ساخت تاماهاک آغاز کرد. در قرن ۲۱، موشک‌های کالیبر به روز شدند و درنتیجه نسل جدیدی ازاین موشک‌ها ساخته شد. موشک کلاب یا کالیبر (Klub Missile) در انواع و ابعاد مختلف ساخته شده که قابلیت مولتی پرپوز (چند کاربردی) داشته که اهداف را می‌توانند در سطح و دریا مورد هجمه قرار دهند. این موشک بسته به نوع بین ۶ تا ۸.۵ متر طول، سرعت بین ۰/۸ تا ۳ ماخ، هدایت اینرسی (Inertial Guidance)/ آشیانه‌یاب فعال / ماهواره‌ای و قابلیت حمل از طریق کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها را دارد که کلاس‌های مختلف این موشک بین ۲۵۰ تا بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند.

مقام‌های دفاعی آمریکایی پیش از این نسبت به کاربرد موشک‌های دوربرد کالیبر ابراز نگرانی کرده بودند.

کد خبر 5326340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha