۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۳۸

زاخارووا:

ناتو همچنان به فریب افکار عمومی اروپا در خصوص روسیه ادامه می دهد

ناتو همچنان به فریب افکار عمومی اروپا در خصوص روسیه ادامه می دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو همچنان به فریب دادن مردم اروپا ادامه داده و بدون ارائه هیچ مدرکی روسیه را به دخالت در امور سایر کشورها متهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو همچنان به فریب دادن مردم اروپا ادامه داده و بدون ارائه هیچ مدرکی روسیه را به دخالت در امور سایر کشورها متهم می کند.

زاخارووا تاکید کرد: متأسفانه ائتلاف (ناتو) به فریب اطلاعاتی جمعیت کشورهای اروپایی ادامه داده و مردم را متقاعد می‌کند که کشور ما و رفتارش، منشأ بی‌ثباتی در این قاره است. اخیراً دبیرکل ائتلاف برای این منظور از هفتاد و سومین نشست اتحادیه اروپا سوء استفاده کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو، عامل تنش آفرینی در اروپا نیست، گفت: متحدان در بلوک آتلانتیک شمالی همه نوع اقدامی برای ترسیم مجدد خطوط مرزی در این قاره (اروپا) انجام داده اند. اعضای ناتو آماده انجام هر کاری هستند، به جز بررسی اساسی راه های کاهش تنش های سیاسی.

لازم به ذکر است، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روزر سه شنبه در جریان نشست خبری خود به اصابت موشک به ماهواره روسیه از سوی این کشور در مدار واکنش نشان داده و طی سخنانی در این خصوص ادعا کرد: روسیه در اقدامی بی پروا به عنوان بخشی از آزمایش، یک ماهواره را ساقط و منهدم کرد.

استولتنبرگ با ادعای اینکه اقدام روسیه برای فعالیت‌های غیرنظامی در فضا خطرآفرین است، افزود: این موضوع، همچنین هشدار دهنده است؛ زیرا نشان می‌دهد روسیه اکنون در حال توسعه سیستم‌های تسلیحاتی جدیدی است که می تواند ماهواره‌ها را ساقط کند.

وی در این باره اضافه کرد: ماهواره‌هایی که از قابلیت های متحدان ناتو در فضا برخوردارند، برای رویدادهای جهانی از نظر سیستم های ارتباطی، ناوبری و هشدار اولیه بسیار مهم هستند.

کد خبر 5354602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha