۳ آذر ۱۴۰۰، ۵:۲۲

نماینده مردم کرج در مجلس:

جهاد سازندگی منشأ اقدامات تحقیقاتی بزرگی بود

جهاد سازندگی منشأ اقدامات تحقیقاتی بزرگی بود

البرز - نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس گفت: کارهای تحقیقاتی بزرگی در دوران انقلاب توسط جهاد سازندگی در کشور انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی شامگاه سه‌شنبه در نخستین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی استان البرز که به مناسبت هفته بسیج در اردوگاه شهید رجایی محمد شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: ابتدای انقلاب اسلامی وقتی نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت با روش‌های مرسوم و عادی کشور پیش نمی‌رفت، چون یکسری بنیان‌هایی در رژیم طاغوت پایه گذاری شده بود که با آن بنیان‌ها کار انقلاب پیشرفت نداشت.

وی بیان کرد: سرانجام با وجود گروه‌هایی از جمع دانشگاهیان با هدایت شهید بهشتی هسته‌های اولیه جهاد شکل گرفت و با فرمان حضرت امام خمینی (ره) نهاد مقدس جهاد سازندگی تأسیس شد و کارهای عظیمی از سوی این نهاد مقدس انجام شد.

فعالیت جهاد سازندگی تنها محدود به محرومیت‌زدایی از روستاها نبود

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند کار جهاد سازندگی تنها محرومیت زدایی از روستاها بود اما کار جهاد محدود به این قسمت نبود، چراکه در دوران جنگ تحمیلی خدمات ارزشمندی را در عرصه دفاع مقدس از جهادگران، سنگرسازان بی سنگر مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی کارهای تحقیقاتی بزرگی توسط جهاد سازندگی در عرصه خودکفایی کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: در زمینه غذایی، صنعتی و نظامی کارهای گسترده‌ای را انجام دادند، اما متأسفانه تفکری در آن سال‌ها این حرکت شتاب گونه که در جهاد سازندگی دید از همان جا آرام آرام زمزمه انحلال جهاد شروع شد.

عباسی گفت: متأسفانه بعضی‌ها با نیت ارتقای جهاد سازندگی، این نهاد را تبدیل به یک سازمان، سپس سازمان تبدیل به یک وزارتخانه شد و از موقعی که سازمان و جهاد تبدیل به وزارتخانه شد شروع انحلال جهاد مشاهده شد.

وی با بیان اینکه در سال ۷۹ جهاد سازندگی در جهاد کشاورزی ادغام شد، متذکر شد: اکنون آن روحیه جهادی در جهاد کشاورزی وجود ندارد و یا آن روحیه به حداقل رسیده است.

کد خبر 5359418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علي اصغر كريمي IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      1 0
      سلام دولت و مجلس انقلابي شيوه جهادي مردمي دانش بنيان را در قانون برنامه و بودجه جايگزين روش سرمايه داري = پيمانكاري منفعت طلب و انحصار گر نمايند. ان شاءالله