۶ آذر ۱۴۰۰، ۹:۱۵

سی ان ان؛

بایدن به احتمال زیاد با پوتین و زلنسکی صحبت خواهد کرد

بایدن به احتمال زیاد با پوتین و زلنسکی صحبت خواهد کرد

منابع خبری اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا به احتمال زیاد با همتایان روس و اوکراینی خود درباره اوضاع کنونی اوکراین گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «به احتمال زیاد» با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین صحبت خواهد کرد.

خبر فوق در حالی رسانه ای شده است که «کارن دانفرید» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا روز گذشته اعلام کرد که در برابر استقرار نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در مرز با اوکراین، همه گزینه ها روی میز است.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در این خصوص ادامه داد: ما در حال کار هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم. این جایی است که ما در حال حاضر قرار داریم و با شرکای اوکراینی خود تعامل می‌کنیم.

همچنین رئیس‌جمهور اوکراین نیز دیروز جمعه بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی ادعا کرد که اطلاعاتی مبنی بر اینکه کودتایی برنامه ریزی شده قرار است در کشورش رخ دهد، به دست وی رسیده است.

زلنسکی در این خصوص مدعی شد که نهادهای اطلاعاتی کشورش به وی اعلام کرده اند که قرار است تلاشی احتمالی از سوی افراد روسی برای انجام کودتا در کی‌یف رخ دهد.

مطابق ادعای وی، این تلاش احتمالی برای روز اول دسامبر برنامه ریزی شده است.

چندی پیش اوکراین ادعا کرد که مسکو نیروهای نظامی و تجهیزات رزمی خود را در مرز با اوکراین مستقر کرده است؛ ادعایی که کرملین آن را به شدت رد کرده است.

رابطه کی یف-مسکو از بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و تشدید فعالیت‌های جدایی طلبانه در شرق اوکراین، به شدت پرتنش شده است.

کد خبر 5361493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha