۴ آذر ۱۴۰۰، ۲:۲۵

وزیر خارجه انگلیس:

حمله به اوکراین اشتباه بزرگ روسیه خواهد بود

حمله به اوکراین اشتباه بزرگ روسیه خواهد بود

وزیر خارجه انگلیس با طرح احتمال حمله روسیه به اوکراین، این حمله احتمالی را «اشتباهی بزرگ» عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «لیز تراس»، وزیر خارجه انگلیس با طرح احتمال حمله روسیه به اوکراین، این حمله احتمالی را «اشتباهی بزرگ» عنوان کرد.

وزیرخارجه انگلیس که به سوال یکی از خبرنگاران پاسخ می‌داد، با اشاره به طرح برخی گزارش‌ها درباره حمله برنامه ریزی شده روسیه به اوکراین، گفت: به اعتقاد من چنین کاری، اشتباهی بزرگ از سوی روسیه خواهد بود که نتایج غیر قابل جبرانی دارد.

تراس در ادامه افزود که ما از متحدان بسیار نزدیک اوکراین هستیم و با شرکای خود در ناتو نیز همکاری خواهیم کرد و همچنین مستقیماً با اوکراین همکاری خواهیم کرد تا اطمینان یابیم از آن‌ها حمایت کامل وجود دارد.

امروز همچنین «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت: این کشور به استقرار نیروهای مسلح بیشتر در مواجهه با افزایش فعالیت ناتو در مرزهای خود نیاز دارد.

براساس این گزارش، شویگو طی اظهارات تلویزیونی خود گفت: وضعیت سخت نظامی و سیاسی در جهان و افزایش فعالیت کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه مستلزم توسعه کیفی بیشتر نیروهای مسلح است. وزیر دفاع روسیه افزود: «افزایش اثربخشی، حفظ آمادگی رزمی نیروهای هسته‌ای و تقویت پتانسیل نیروهای بازدارنده غیرهسته‌ای» از اولویت‌های نیروهای مسلح روسیه است.

لازم به ذکر است، کشورهای غربی در این ماه نسبت به فعالیت‌های نظامی گزارش شده روسیه در نزدیکی اوکراین هشدار دادند و ایالات متحده اعلام کرد که نسبت به افزایش نیروهای جدید در مرز نگرانی‌های واقعی دارد.

مسکو ادعاهای فزاینده غرب مبنی بر اینکه روسیه ممکن است برای حمله به اوکراین آماده شود را رد کرده و می‌گوید هرگونه افزایش نظامی پاسخی به فعالیت فزاینده ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور است.

روز سه‌شنبه نیز شویگو واشنگتن را متهم کرد که بمب‌افکن‌های خود را برای تمرین حمله هسته‌ای به روسیه - از شرق و غرب - در جریان تمرین‌های نظامی تندر جهانی در نزدیکی مرزهای این کشور فعال کرده است.

کد خبر 5360351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha