۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴

در افغانستان؛

طالبان کمیسیون بررسی حقوق شیعیان ایجاد کرد

طالبان کمیسیون بررسی حقوق شیعیان ایجاد کرد

مقامات طالبان از ایجاد کمیسیونی برای بررسی حقوق شهروندی و جایگاه سیاسی شیعیان افغانستان، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، مقامات دولت موقت طالبان اعلام کردند که کمیسیونی را برای بررسی حقوق شیعیان افغانستان ایجاد کرده اند.

حافظ ذاکرالله از مقامات طالبان در این رابطه اعلام کرد که این کمیسیون تحت عنوان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» به دستور رهبران طالبان ایجاد شده و در مورد جایگاه سیاسی و حقوق شهروندی شیعیان افغانستان تصمیم می‌گیرد.

وی که خود در راس کمیسیون مذکور قرار گرفته است، همچنین افزود که به زودی ساختار و فعالیت‌های این نهاد رسماً اعلام خواهد شد.

ذاکرالله ادامه داد: از یک ماه پیش تا الان، گفتگوهایی را با متنفذان و نمایندگان شیعیان افغانستان آغاز و تلاش کردیم همه آنان با امارت اسلامی بیعت کنند و سپس در مورد جایگاه آنان در دولت تصمیم بگیریم.

رسانه‌های طالبان طی روزهای اخیر از دیدار مقام‌های طالبان و بزرگان شیعه در افغانستان خبر داده بودند.

عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر دولت موقت طالبان در یکی از این دیدارها گفته بود که افغانستان خانه مشترک همه اقوام است و «آغوش امارت اسلامی برای همه باز است».

همه اینها در حالی است که طالبان دولتی را تشکیل داده که همه اعضای آن از افراد عضو این گروه و عمدتاً پشتون هستند و هیچ جایگاهی برای سایر اقوام افغانستان به ویژه شیعیان هزاره در نظر نگرفته نشده‌ است.

ترکیب دولت موقت طالبان موجب برانگیخته شدن واکنش های متعددی شده و تاکنون هیچ کشوری این دولت را به رسمیت نشناخته است و این در حالی است که طالبان مدعی است که دولتش فراگیر و همه شمول است و نمایندگان همه اقوام و اقشار در آن سهم و نقش دارند.

کد خبر 5363555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha