۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹

رئیس کل دادگستری زنجان:

رسانه‌ها نقش هدایتگری افراد در جامعه را به نحو احسن ایفا کنند

رسانه‌ها نقش هدایتگری افراد در جامعه را به نحو احسن ایفا کنند

زنجان-رئیس کل دادگستری زنجان گفت: انتظار و توقع ما از رسانه‌ها و مطبوعات این است کهَ نقش هدایتگری افراد در جامعه را به نحو احسن ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر،، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در آیین تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان زنجان با تقدیر از اعضای زحمات سابق و تشکر از اعضای جدید به لحاظ قبول زحمت گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه ملزم به رعایت قانون هستیم، بویژه اهل رسانه، قلم که جزء فرهیختگان جامعه هستند.

وی با تشکر از نشریات و رسانه‌های استان به لحاظ رعایت قانون در انتشار مطالب و اخبار گفت: در جمهوری اسلامی مجاز به انتشار مطالبی با مضمون تهمت و دروغ نیستیم و بایدها و نبایدها فقهی، فرهنگی و دینی باید توجه قرار گیرد و هیچ مجوزی برای انتشار مطالبی در فضای مجازی و رسانه که عنوان مجرمانه دارد وجود ندارد و اهل رسانه اولی هستند به رعایت قانون.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه اعضای جدید باید در ایفای نقش، آشنا و آگاه به مسائل و قوانین مطبوعات باشند یاد آور شد: آشنایی اعضا هیئت منصفه مطبوعات بر قوانین به معنای این است که آیا عمل ارتکابی با قوانین موضوعه مغایرت دارد یا نه. البته جامعه هدف هم باید آگاهی و آشنایی‌های لازم را مبنی بر اینکه چه انتشار عمومی چه مطالبی عنوان مجرمانه دارد و این یک ضرورت است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی به رسانه‌ها، نگاه حمایتی و پشتیبانی است افزود: انتظار و توقع ما از رسانه‌ها و مطبوعات این است که نقش هدایتگری افراد در جامعه را به نحو احسن ایفا کنند و امیدواریم مانند گذشته شاهد تشکیل هیچ پرونده و جلسه دادگاه مطبوعاتی در استان نباشیم

وی با تأکید بر اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست خاطر نشان کرد: افراد باید قانون را یاد بگیرند و چه اشغالی دارد این قوانین را ما به افراد یاد بدهیم و ما سراغ آنها برویم.

در ابتدای مراسم اعضای جدید به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه رسانه، فضای مجازی و مطبوعات استان پرداختند و در پایان مراسم تحلیف ۱۴ عضو جدید برای ۲ سال آینده برگزار و احکام خود را از رئیس کل دادگستری زنجان دریافت کردند.

کد خبر 5368277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha