۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰

در پاسخ به خبرنگار مهر عنوان شد؛

شاخص سرمایه گذاری فارس مناسب است/بانک ها مشکل واحدهای اقتصادی

شاخص سرمایه گذاری فارس مناسب است/بانک ها مشکل واحدهای اقتصادی

شیراز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: علیرقم اینکه شاخص جذب سرمایه گذری در فارس مناسب است اما شاهد فرار سرمایه گذاران هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان مبینی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به سوال خبرنگار مهر بیان کرد: یکی از واقعیت‌هایی که در سطح استان فارس شاهد آن هستیم آن است که سرمایه‌گذاران تمایل خاصی به سرمایه‌گذاری در استان فارس نداشته و به دنبال فرار سرمایه‌گذاری از استان هستند.

وی ادامه داد: علیرغم آنکه شاخص جلب سرمایه‌گذاری در استان فارس قابل توجه است ولی جذب سرمایه‌گذاری در سطح استان فارس کاهش قابل توجهی داشته است و طی سالیان اخیر هیچ سرمایه‌گذاری خارجی جذابی در استان فارس صورت نگرفته است.

مبینی با اشاره به آمارهای مرکز آمار مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در سطح ملی فارس با آن مواجه است گزارشی است که مرکز آمار مجلس ارائه کرده و اگر کسی این گزارش را مطالعه کند دیگر هیچ علاقه مندی به سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در استان فارس وجود نخواهد داشت زیرا آمارهای اقتصادی و استان فارس در این گزارش وضعیت فارس را وضعیت نامناسب عنوان کرده است.

به گفته این مقام مسئول اصلی‌ترین نیازی که استان فارس دارد تحقق فرهنگ سرمایه‌گذاری در جامعه است و این وظیفه بر عهده رسانه هاست.

مبینی خبرداد: پنجره واحد سرمایه گذاری فعالیت خود را در سطح استان فارس آغاز کرده این پنجره علاوه بر ایجاد و طراحی طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی به جذب سرمایه گذاری‌های خارجی نیز می‌اندیشد.

وی در خصوص پتروشیمی‌های فارس نیز عنوان کرد: بر اساس طرحی که در استان فارس قرار بود اجرایی شود ۱۱ پتروشیمی در سطح استان فارس تعریف شد این در حالی است که دو مشکل اساسی خوراک و تأمین آب در این طرح‌ها بررسی نشده بود لازم به یادآوری است که یکی دیگر از مشکلات این طرح‌ها مکان یابی نادرست پروژه‌ها بود و بر اساس مباحثی که صورت گرفت ۴ پتروشیمی قرار شد در سطح استان فارس ایجاد گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص برآیند مشکلات واحدهای اقتصادی فارس اینگونه اظهار داشت که: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته ۵۳ درصد مشکلات واحدهای اقتصادی در سطح استان فارس مربوط به حوزه بانکی است این در حالی است که ۳۲ درصد مشکلات واحدهای اقتصادی و سرمایه گذاران نیز مشکلات زیرساخت‌هایی بوده که در استان فارس مغفول واقع شده است از این رو اولویت کار اقتصادی در استان فارس توسعه زیرساخت‌ها و پس از آن کاهش مقررات و بروکراسی اداری در راستای برطرف نمودن مشکلات سرمایه‌گذاران است.

او در خصوص کارخانه‌های آزمایش و کاغذ سازی زاگرس نیز خاطرنشان کرد: توجه به همکاری‌های صورت گرفته میان نمایندگان مجلس، استاندار و مسئولین ذیربط طرح عملیاتی و ارائه برنامه‌های اقتصادی برای مدیران کارخانه آزمایش شکل گرفته و انتظار می‌رود که طی ماه‌های اخیر شاهد بروز اتفاق‌های جدید در سطح استان فارس و بازگشت به تولید این کارخانه خواهیم بود لازم به ذکر است که کارخانه کاغذ سازی زاگرس نیز یکی دیگر از طرح‌های مورد بررسی در استان بوده که یک تیم کارشناسی طی هفته آینده به استان سفر خواهند کرد و گزارش نهایی خود را در خصوص ارائه تسهیلات مرحله آخر به مسئول نظیر ذیربط ارائه می‌دهند.

کد خبر 5369701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha