۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲

صالح طبری:

پرستاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه رفیعی دارد

پرستاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه رفیعی دارد

سرپرست اورژانس تهران گفت: پرستاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز جایگاهی بسیار رفیع داشته و سرشار از محبت به همنوع و ایثارگری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران در پیامی روز پرستار را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«سالروز ولادت یگانه پرستار کربلا، که به راستی چون مفهوم نام شریفش، زینتی برای پدر و شریکی در نهضت انسان ساز و رهایی بخش سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود، یادآور اوج رشادت و شجاعت بانوی مسلمان و ولایی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام ناب محمدی (ص) است.

بی شک تعیین این روز فرخنده به عنوان روز پرستار، ادای احترام به پرستارانی است که مهربانی شأن مرهمی برای بیماران و تلاش شأن، وسیله‌ای برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به آنان است.

پرستاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز جایگاهی بسیار رفیع داشته و سرشار از محبت به همنوع و ایثارگری است؛ هنری بی نظیر و تخصصی بی همتاست که طبابت جسم را با طبابت روح آمیخته و ضمن حفظ جان، امید به زندگی را در بیمار تقویت می‌کند.

اینجانب ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، بر خود وظیفه می دانم این روز بزرگ را به همکاران پرتلاش و پرستاران بی ادعای خانواده بزرگ مرکز اورژانس تهران این فرشتگان سفیدپوش که در سال‌های اخیر در مقابله با ویروس منحوس کرونا از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند و با اتکا به خداوند متعال و بهره گیری از علم روز با تعهد در جهت رضایتمندی خلق که همان رضایت خداوند است تلاش می‌کنند، تبریک عرض کرده و از یگانه روح واحد جهان حضرت دوست برای شما و خانواده محترمتان شادکامی و سعادت را مسئلت دارم

یحیی صالح طبری

سرپرست مرکز اورژانس تهران»

کد خبر 5371491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha