۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۴

در تماسی تلفنی؛

پوتین و شولتز درباره عدم پیشروی ناتو به سوی شرق گفتگو کردند

پوتین و شولتز درباره عدم پیشروی ناتو به سوی شرق گفتگو کردند

رسانه ها از گفتگوی تلفنی پوتین و صدراعظم جدید آلمان پیرامون تضمین های امنیتی و عدم پیشروی بیشتر ناتو به سوی شرق و همچنین روابط میان دو کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز سه شنبه با «اولاف شولتز» صدراعظم جدید آلمان به صورت تلفنی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: پوتین، شولتز را از پیشنهادات مسکو در مورد تضمین های امنیتی و عدم پیشروی بیشتر ناتو به سوی شرق مطلع کرد.

بیانیه کرملین در این باره می افزاید: پوتین آغاز به کار شولتز در سِمت صدراعظم آلمان را به وی تبریک گفت. طرفین علاقه مندی خود را برای توسعه روابط و حفظ تماس ها اعلام کردند.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه گذشته پیش نویس های توافق هایی جامع بین مسکو، واشنگتن و ناتو را منتشر کرد که در آنها بر تضمین های امنیتی و عدم توسل به تهدید و زور در موارد مورد اختلاف تاکید شده است.

پیشنهادات مذکور همچنین شامل عدم تعهد گسترش ناتو به شرق اروپا و عدم پذیرش عضویت کشورهایی در این سازمان است که پیشتر از اقمار شوروی سابق بوده اند مانند اوکراین و گرجستان.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز جمعه هفته گذشته از آمریکا و ناتو خواسته بود تا خواسته ها و پیشنهادات امنیتی مسکو را جدی بگیرند چرا که اوضاع بین المللی بسیار متشنج است.

کد خبر 5381267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha