۲ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰

در موضع گیری جدید؛

پوتین: اوکراین در تدارک حمله به روسیه است

پوتین: اوکراین در تدارک حمله به روسیه است

رئیس جمهور روسیه در نشست سالانه مطبوعاتی خود در پاسخ به خبرنگاران درباره مسئله اوکراین گفت که مسکو هیچ کس را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را نیز ندارد، اما به حملات پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در مسکو درباره پیشنهادات امنیتی ارائه شده توسط مسکو و همچنین مسئله اوکراین صحبت کرد.

پوتین با اشاره به اینکه احساس می کند اوکراین درصدد انجام عملیات نظامی است، گفت: سومین عملیات نظامی در اوکراین در حال آماده سازی برضد ما است و ما را تهدید می کنند که مداخله نکنید، ما باید پاسخ دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد احتمال حمله روسیه به اوکراین، گفت: روسیه هیچکس را تهدید نمی‌کند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: ما باید در مورد چشم انداز امنیت خود فکر کنیم. اینکه چگونه همیشه با توجه به آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد زندگی کنیم.

وی با اشاره به این مسئله که از لحاظ تاریخی، سرزمین‌های روسیه به داخل اوکراین ضمیمه شده است، اعلام کرد که کشوری ایجاد شده است که در آن سرزمین‌های روسیه از نظر تاریخی گسسته شده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که تنها راه حل ممکن درباره مسئله اوکراین پیمان مینسک است و اینکه کی یف به تعهدات این توافق پایبند باشد، اما اوکراین نمی‌خواهد تعهداتش در این راستا را برآورده نماید.

پوتین در مورد ابتکار عمل مسکو درباره ارائه پیشنهادات تضمین‌های امنیتی به آمریکا و ناتو گفت که گسترش ناتو به سمت شرق پذیرفتنی نیست.

وی گفت: مهم روند مذاکرات نیست، نتیجه مهم است. در دهه نود به ما گفتند که یک سانتی متر هم به سمت شرق نمی آییم. پس چه شد؟ ما را فریب دادند. گسترش ناتو در پنج مرتبه رخ داده است. سامانه‌های موشکی در رومانی و لهستان ظاهر می‌شوند. آیا ما به سراغ آنها رفتیم؟ (خیر، بلکه) آنها به سمت ما آمدند.

پوتین افزود: اکنون توپ در زمین غربی هاست تا درباره این پیشنهادات پاسخ دهند.

رئیس جمهور روسیه گفت که غرب باید همین حالا و فوراً ضمانت‌های امنیتی را به روسیه بدهد و نه اینکه آنها را از مسکو مطالبه کند.

او گفت: فقط تصورش را بکنید که اگر روسیه موشک‌های خود را در مرز ایالات متحده با کانادا یا مکزیک مستقر می‌کرد، آن وقت چه می‌شد. اینکه ما می‌خواهیم موشک‌های آمریکایی در مرزهای ما قرار نگیرند، خواسته زیادی نیست.

پوتین در عین حال ابراز امیدواری کرد که تحولات وضعیت موجود در گفتگو با آمریکا و ناتو، مسیر سازنده‌ای در پیش گیرد.

کد خبر 5382520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha