۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۰۴

در جمع خبرنگاران؛

کربی: اظهارات وزیر دفاع روسیه نادرست است

کربی: اظهارات وزیر دفاع روسیه نادرست است

سخنگوی پنتاگون صحبت های وزیر دفاع روسیه را مبنی بر آماده شدن شرکت های خصوصی آمریکایی در اوکراین جهت انجام اقدامی در شرق این کشور، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که اظهارات «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه مبنی بر اینکه شرکت های نظامی خصوصی آمریکایی مستقر در منطقه «دونتسک» در اوکراین در حال آماده سازی انجام اقدامی تحریک‌آمیز با استفاه از مواد شیمیایی در شرق اوکراین هستند، «نادرست» است.

کربی در این باره گفت: اظهارات مطرح شده توسط شویگو کاملا نادرست هستند. وقتی مجددا از وی در این باره سوال شد که او چگونه به این مسئله آگاه است، کربی تکرار کرد: آنها نادرست هستند.

پیشتر و در روز سه شنبه سرگئی شویگو اعلام کرده بود که کانتینرهایی حامل مواد شیمیایی ناشناس برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز به شهرهای «آودیوکا» و «کراسنی لیمان» منتقل و تحویل شده است.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، حدود ۱۲۰ کارمند شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا در حال آموزش نیروهای ویژه اوکراینی در منطقه دونتسک هستند.

همه اینها در حالی است که طی هفته های اخیر تنش ها در شرق اروپا و به ویژه در اوکراین بین روسیه و غرب و در راس آنها امریکا بالا گرفته است؛ جاییکه غرب روسیه را متهم به لشکرکشی برای تصرف اوکراین می نماید و مسکو نیز درعین حال با رد این اتهامات، می گوید که گسترش و استقرار تسلیحات و زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهای غربی روسیه در شرق اروپا و اقدامات آمریکا در این منطقه از جهان مسبب تمام تنش های فعلی است.

کد خبر 5381353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha