در دیدار با مقام آمریکایی مطرح شد؛

انتقاد محمود عباس از اقدامات یکجانبه تل آویو علیه فلسطینی ها

انتقاد محمود عباس از اقدامات یکجانبه تل آویو علیه فلسطینی ها

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در رام الله، بر ضرورت توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الکترونیکی رأی الیوم، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «یائیل لمبرت» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در رام الله، ضمن انتقاد از اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، این اقدامات را ناقض تلاش ها برای تشکیل دو کشور دانست.

رأی الیوم به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین با اعلام این خبر افزود: محمود عباس در این دیدار که قبل از دیدار امروز او با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید انجام شد، مقام آمریکایی را در جریان تازه ترین تحولات اراضی فلسطینی به ویژه اقدامات یکجانبه تل آویو قرار داد و بر ضرورت توقف این اقدامات و انتقال به مرحله اجرای توافقات بین دو طرف در راستای آغاز روند سیاسی واقعی طبق قطعنامه های بین المللی تأکید کرد.

محمود عباس همچنین ادامه تلاش ها را برای تقویت روابط دوجانبه فلسطین با آمریکا و رفع موانع موجود در این مسیر ضروری دانست.

تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر سال ۲۰۱۷ و در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت به این شهر، تمام روابط خود را با واشنگتن قطع کرد ولی پس از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا از این اقدام صرف نظر کرد.

از سوی دیگر، محمود عباس در دیدار با هیئتی از جنبش فتح در نوار غزه بر ضرورت مقابله با همه تلاش های مشکوک برای جدا کردن نوار غزه از وطن فلسطینی تأکید کرد و افزود غزه، بخش اصیل و جدانشدنی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس است و کشور فلسطین بدون غزه معنا ندارد.

کد خبر 5381379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مسعود IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      شک ندارم طولی نمی‌کشه که صهیونیستها با خواری و خفت از فلسطین رانده میشن ،صهیونیستا دارن جون میکنن که توی فلسطین بمونند اما ارده خداوند بر شکست و آوارگی صهیونیستها قرار گرفته