۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت خبر داد:

موافقت شورای گسترش دانشگاه‌ها با تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی

موافقت شورای گسترش دانشگاه‌ها با تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا منظم با اعلام این خبر گفت: مرکز نوآوری سلامت نهادی جهت فراهم ساختن فضای تبادل فکر و شکل‌گیری ایده‌های جدید میان اساتید، دانشجویان و سایر بازیگران زیست بوم نوآوری سلامت است که با ایجاد فرصت‌های تعامل و همکاری گروهی، زمینه را برای توسعه نوآوری فراهم می‌آورد.

وی افزود: هدف از تشکیل این مراکز تسهیل تعاملات میان بازیگران زیست بوم نوآوری سلامت با هدف ارتقای نوآوری، تشکیل شبکه‌های نوآوری از طریق ایجاد ارتباط میان مراکز تاثیرگذار در حوزه فناوری سلامت (مراکز رشد، آزمایشگاه‌ها و ...)، کشف و حمایت از ایده‌های نوآورانه در این حوزه و فراهم ساختن بستر ارائه ایده‌های نوین و انعکاس آن به صنعت و جامعه در راستای ارتقای کیفیت خدمات و محصولات سلامت محور است.

منظم یادآور شد: ایجاد مراکز نوآوری درحوزه سلامت از جمله مهم‌ترین برنامه ‌های دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت است که این موضوع در جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مطرح و به تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از این پس دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری منطقه خود نسبت به ارسال درخواست تاسیس مراکز نوآوری سلامت به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اقدام کنند.

کد خبر 5381682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      پیشنهاد می گردد که امکانات و اعتبارات وفضای رفاهی بعضی از رشته های علوم پزشکی منجمله علوم آزمایشگاهی وموارد دیگر که اشباع گردیده وفارغ التحصیلان مربوطه بیکار هستنددرقالب افزایش ظرفیت آموزش رشته پزشکی این ظرفیت کسر یا حذف گردند و این امکانات واعتبارات را درآموزش رشته پزشکی که واقعا وشدیدا مورد نیاز
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      مشکل اصلی وزارت بهداشت این است که توقع است تمام مدیریت ها ازسطح وزارتخانه تا مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ها حتما پزشک باشد باانکه phdدیگر رشته هامی توانند مدیریت بهتری داشته باشند واین خودبزرگترین ضعف ومشکل پزشکی درکشور است