۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲

یک مقام مسئول خبر داد:

امکان گذراندن تعهدات دانش‌آموختگان علوم پزشکی در مراکز رشد

امکان گذراندن تعهدات دانش‌آموختگان علوم پزشکی در مراکز رشد

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از امکان گذراندن تعهدات قانونی دانش‌آموختگان داروسازی و علوم پایه پزشکی در شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا منظم با اعلام این خبر گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری، تحقق این امر در وهله اول مستلزم شناسایی مشکلات و موانع موجود در این زمینه است.

وی افزود: عدم امکان به اشتغال فارغ‌التحصیلان دوره‌های تخصصی علوم پزشکی در قالب گذراندن دوره تعهد در شرکت‌های مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت به‌رغم نیاز شرکت‌ها به حضور این افراد، از جمله مشکلات پیش روی فناوران و شرکت‌های تولیدی در سال‌های اخیر بوده است.

منظم، سرمایه انسانی و دانش نهادینه شده را باعث افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: به‌منظور دست یافتن به مزیت رقابتی پایدار و اثربخش در هر سازمان و یا شرکت، بهره‌مندی از منابع انسانی موثر از بالاترین اهمیت برخوردار است.

وی حمایت از صنایع تولیدی محصولات حوزه سلامت کشور و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علوم و فناوری را از ملزومات توسعه محصولات داخلی برشمرد و گفت: مراکز رشد، مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند به عنوان بستر اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی باشند.

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: بهره‌مندی از نیروهای انسانی متخصص در شرکت‌های مستقر در این مراکز می‌تواند راهکاری عملی برای حل مشکل اشتغال نیروهای متخصص در کشور باشد.

وی یادآور شد: به همین منظور با مساعدت معاونت آموزشی وزارت بهداشت از این پس دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند با هماهنگی معاونت آموزشی سالیانه ۱۵ درصد از دانش‌آموختگان مقطع دکتری تخصصی هرکدام از رشته‌های داروسازی و علوم پایه پزشکی را جهت انجام تعهدات قانونی، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در کلیه شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت به‌کارگیرند.

منظم اضافه کرد: فرایند اجرایی این امر طی نامه به شماره ۱۹۲۹/۷۰۰/د در تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و متقاضیان می‌توانند از طریق مراکز رشد و پارک‌ها درخواست خود را پیگیری کنند.

کد خبر 5254440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha