۱ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴

شهردار تهران مطرح کرد؛ 

نیاز به تأمین ۱۵۰۰ واگن برای خدمت رسانی صددرصدی در مترو

نیاز به تأمین ۱۵۰۰ واگن برای خدمت رسانی صددرصدی در مترو

علیرضا زاکانی با اشاره به این مطلب که برای خدمت رانی ۱۰۰ درصدی در متروی تهران به اضافه شدن ۱۵۰۰ واگن نیاز است گفت: ۴ خط باقی مانده نیز پس از ساخت باید با اماکانت جدید فعالیت شان آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز در مراسم بهره برداری از ایستگاه توحید در خط ۷ مترو گفت: مترو ستون فقرات حمل و نقل شهر تهران است. برای سال ۱۴۲۰ سهم بیش از ۳۰ درصدی برای متروی تهران در نظر گرته شده است که عملا چیزی معادل ۱۰ میلیون سفر در روز را شامل خواهد شد.

وی افزود: زمانی که این سند در نظر گرفته شد، بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت. امروز خوشبختانه در حوزه های مختلف پیشرفت داشتیم و با یک خود اتکایی جایگاه خوبی داریم.

شهردار تهران اظهار داشت: ۱۳۷ ایستگاه باقی مانده در شبکه ریلی مترو و از ایستگاه های باقی مانده در خطوط فعلی، عملا نشان می‌دهد که با افزایش سرعت توسعه مترو، امکان افزایش رفاه شهروندان وجود دارد.

زاکانی بیان کرد: اگر مترو توان ۱۰ میلیون حمل و نقل در روز را داشته باشد، سهم مترو از ۳۰ درصد هم بیشتر می‌شود و این امکان را ایجاد می‌کند که حمل و نقل ما در سطح زمین به سمت حداقلی سیر کند.

وی خاطرنشان کرد: تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی ممتاز است اما همه شلوغی ها و مشکلات شهر منجر به سخت شدن زیست مردم می‌شود لذا آنچه در شهرداری برای ما مهم است توسعه حمل و نقل عمومی است که در این حوزه هر سه بخش مترو، اتوبوس و تاکسی باید مورد توجه باشند اما مترو از توجه ویژه تری باید برخوردار باشد.

شهردار تهران عنوان کرد: امروز به شکلی در حال برنامه ریزی هستیم تا این فاصله ۲۰ ساله برای تشکیل شبکه ریلی تهران را کاهش دهیم. اگر مشکل منابع نباشد طی ۳.۵ الی ۴ سال امکان تکمیل این خط است.

زاکانی اظهار داشت: ۷ خط مترو به ۱۵۰‪۰ واگن برای ظرفیت صد درصدی نیاز دارد. ۴ خط باقی مانده نیز باید با امکانات جدید شروع به کار کند.

زاکانی ابراز داشت: تلاش ما این است که به این امر سرعت دهیم و در برنامه خود سقف ۶ سال را در نظر گرفته ایم تا شبکه ریلی شهر تهران را تکمیل کنیم. در کنار آن به نوسازی اتوبوس ها و تاکسی ها نیز تاکید داریم.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال با خرید دستگاه های اتوبوس و بازسازی بخش دیگری از آن ها این ناوگان را توسعه بخشیم.

شهردار تهران با اشاره بر حادثه امروز برخورد دو قطار با یک‌دیگر در خط ۵ مترو بیان کرد: کمیسیون سوانح علت این حادثه را اعلام خواهد کرد. بیش از ۷۵ درصد بازگشایی این مسیر انجام شده و احتمالا تا ساعات آینده امکان بازگشایی وجود دارد.

وی افزود: تا غروب امروز با استاده از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس تلاش کردیم تا تبعات حادثه برخوردو دو قطار جبران شود و این امر نشان از اهمیت خدمت رسانی به مردم دارد.

وی تاکید کرد: ما به شدت نیازمند توسعه و تجهیز مترو هستیم و خود را ملکف به حفظ ایمنی این ناوگان و شهروندان می کنیم و در تلاشیم تا تسهیلات لازم برای مترو را تهیه کنیم و شرایط جدیدی برای زیست در تهران رقم بزنیم.

وی افزود: در آستانه یک امر بزرگ خدمت گذاری و اجتماعی هستیم و شاهد توسعه کار در مترو و حمل و نقل خواهیم بود.

کد خبر 5382064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha