۷ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

معاون استاندار اردبیل: 

امنیت ایران را باید در خارج از مرزها تضمین کنیم

امنیت ایران را باید در خارج از مرزها تضمین کنیم

اردبیل-معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: امنیت ایران راباید در خارج از مرزها تضمین و برقرار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جانباز سرافراز سپاه اسلام شهید حسن ایرلو فرزند سبلان و سفیر شهید ایران در یمن در اردبیل، اظهار کرد: ملت ایران در سخت‌ترین شرایط در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه با همه شیطنت‌های استکبار جهانی در برابر مستعمره و جهانخواران و سلطه گران ایستاد و قیامی را آغاز کرد که امروز ثمره و نتیجه آن را در قالب مقاومت مردم منطقه شاهد و ناظر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با شیطان هزینه‌های زیادی دارد که نمود و نشانه آن شهادت طلبی، ایثارگری و مقابله با شیاطین روزگار است که دشمنان ما هنوز نتوانستند معنا و مفهوم شهادت و شهید را درک کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: استکبار جهانی با تحمیل جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران به شکل مستقیم تهدید نظامی خود را عملی کرد اما بعد از هشت سال فهمید که این تهدید و حمله مستقیم هیچ نتیجه‌ای جز خفت و خواری برای آنها به همراه ندارد.

قاسمیان حمله همه جانبه استکبار را در مقطع کنونی از تهدیدهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گرفته تا تحریم‌های همه جانبه ملت ایران بیان کرد: در آستانه نهم دی ماه باید این موضوع را به شکل واضح مطرح کنیم تا معاندان داخلی که مغلوب رسانه‌های غربی شدند و در سال ۸۸ شعارهای ساختار شکنانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران سر داده‌اند به حقیقت و واقعیت موضوع واقف و آگاه باشند.

وی تصریح کرد: آنهایی که شعار دادند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» یا «سوریه را رها کن فکری به حال ما کن» امروز به این حقیقت دست یافته اند که اگر مجاهدت شهیدانی همچون حاج قاسم سلیمانی در خارج از مرزها نبود امروز در خاک کشورمان باید با داعش و نیروهای اشغالگر دیگر می‌جنگیدیم.

امنیت ایران را باید در خارج از مرزها تضمین کنیم

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: به هیچ وجه آمریکایی‌ها نمی‌گویند که آمریکا شرق و غرب را رها کن و تنها به فکر ما باش، چرا که سلطه آمریکا در مناطق مختلف زمینه ساز امنیت در این کشور است و ما قطعاً در خارج از مرزها به دنبال تضمین امنیت و سلامت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

قاسمیان ادامه داد: امروز به رغم شیطنت آمریکا و اسرائیل ما با کشورهای همسایه روابط صمیمی و دوستانه داریم و سعی داریم از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، صادراتی و سایر حوزه‌ها در راستای ارتقای جایگاه و بهبود معیشت مردم استفاده کنیم.

وی گفت: استکبار جهانی امروز به خوبی فهمیده است که ایران اسلامی ما نه تنها در برابر خواسته آنها تسلیم نمی‌شود بلکه با اتکا به عناصر مقاومت، ایثار، گذشت و شهادت پیام ذلت را برای مستکبران به ارمغان آورده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار کرد: جبهه مقاومتی که ما امروز در لبنان، سوریه و یمن ایجاد کردیم مانع از تحرک دشمنان در حمله مستقیم به جمهوری اسلامی ایران شده و زمینه یک حرکت تقویتی را به وجود آورده است.

قاسمیان یاد و خاطره شهید ایرلو را به عنوان مجاهد در راه خدا در کنار هم‌رزمان خود در یمن گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهادت این دیپلماتیک مجاهد در کشور یمن افتخاری برای ایران و مردم اردبیل است که فرزندی رشید، دلاور و سخت‌کوش تربیت کرده و به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم در مهدیه شهر اردبیل برگزار شد، شعرخوانی و مداحی شده و یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، جنگ تحمیلی، شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج حسن ایرلو گرامی داشته شد و شرکت کنندگان با نثار صلوات و فاتحه یاد و خاطره این شهدای والامقام را پاس داشتند.

کد خبر 5386248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha