۷ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

دستیار ویژه وزیر امور خارجه:

مجاهدت شهید ایرلو در یمن معادلات غرب را به هم زد

مجاهدت شهید ایرلو در یمن معادلات غرب را به هم زد

اردبیل-دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مجاهدت شهید ایرلو در یمن معادلات غرب را در حمله به این کشور با هم‌دستی عربستان به هم زد و مانع از تحقق اهداف استعمارگرانه آنها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق فضلی ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید حاج حسن ایرلو فرزند سبلان و سفیر شهید ایران در یمن در اردبیل اظهار کرد: غم فقدان و از دست دادن چنین مجاهد فی سبیل الله برای همه ما سنگین است چرا که ما در کنار شهید حاج حسن ایرلو و مجاهدت با او اخلاق و الگوهای رفتاری بی نظیری را یاد گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۲۴ سال از دوران دفاع مقدس و مجاهدتی که شهید ایرلو همراه دو برادر شهیدش در دوران دفاع مقدس داشتند آن شهید والامقام بر سر عهد و پیمانش ماند و با حضور در سخت‌ترین مقطع کشور یمن و پشتیبانی از مردم این منطقه سعی کرد تا در نهایت به برادران شهیدش بپیوندند.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بعد از هفت سال از جنگ بی‌رحمانه استعمار نوین در منطقه علیه مردم مقاوم و مجاهد یمن امروز نه تنها اهداف شیطانی آنها در منطقه محقق نشده بلکه بیش از هر زمان دیگر رسوایی، ذلت و ننگ جنگ افروزان علیه یمن را شاهدیم.

فضلی گفت: مردم انقلابی یمن با پایان دادن به چند دهه استعمار غرب در منطقه با یک جنگ تمام عیار روبرو شدند که در این جنگ بی‌رحمانه تمام سرزمین یمن مورد حمله متجاوزان قرار گرفت و در کنار آوارگی چهار میلیون نفر از مردم این سرزمین و تقدیم صدها شهید و زخمی امروز مردم این سرزمین مستحکم و مقاوم در برابر ایادی کفر ایستاده و هر روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی مردم منطقه در برابر متجاوزان هستیم.

وی ادامه داد: جنگ افروزان یمنی نه تنها به اهداف خود در ۶ سال گذشته در قالب خشونت عریان به اهداف خود دست پیدا نکرده اند بلکه با زیرپا گذاشتن تمام اصول اخلاقی و انسانی رسوایی برای خود ایجاد کردند که در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: در سخت‌ترین روزهای مردم یمن که شاهد بمباران‌های سهمگین از سوی متجاوزین عربستانی بودیم شهید ایرلو مجاهد فی سیبل الله اعلام کرد که قصد حضور در یمن را دارد که به عنوان سفیر ایران در یمن انتخاب تا در کنار مردم این کشور در برابر متجاوزان با سخت‌کوشی تمام بایستد.

مجاهدت شهید ایرلو در یمن معادلات غرب را به هم زد

فضلی تصریح کرد: این شهد والامقام پرچم جمهوری اسلامی را در یمن به اهتزاز درآورد تا همه بدانند که مردم مظلوم این سرزمین تنها نیستند در حالی که وجود این شهید والامقام خار چشمی برای دشمنان و مستکبران روزگار بود.

وی خاطرنشان کرد: حاج حسن ایرلو در کنار کمک رسانی و تأمین نیازمندی‌های دارو و غذای مردم یمن سعی کرد تا در حل معادلات این کشور قدم پیش بگذارد و به شکل دیپلماتیک اما با روحیه بسیجی و ایمانی سعی کرد تا راه حل خروج از بحران یمن را سیاسی معرفی کند و به هیچ وجه جنگ و نزاع نمی‌تواند به این معادله پایان دهد.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مردم یمن باید در سرنوشت خود تصمیم گیر نهایی باشند و در جوامع جهانی و بین المللی نیز حاج حسن ایرلو سعی کرد تا از ادامه جنگ افروزی دشمن جلوگیری کند و به عنوان یک مجاهد فی سبیل الله در کنار مردم مظلوم منطقه باشد.

فضلی افزود: این شهید والامقام اولین شهید سفیر ایران در زمان انجام مأموریت است که با ایثار و از خودگذشتگی سعی کرد در سنگر مقاومت مردم یمن حامی و پشتیبان آنها باشد و امروز چنین مجاهدی به الگوی رفتاری و اندیشه مجاهدان یمنی تبدیل شده است.

وی با قدردانی از شخصیت وارسته حاج حسن ایرلو در زمان حضور در عرصه‌های مجاهدت بیان کرد: این شهید در طول مجاهدت منتظر شهادت بود و در نهایت به آرزوی دیرینه خود رسید و در کنار مردم یمن با سپری کردن روزگار سخت و دشوار سعی کرد تا به عنوان مجاهد فی سبیل الله در کنار مردم مظلوم این منطقه بایستد و به دشمنان ثابت کند که تجاوز و بی‌رحمی هیچ ثمره‌ای جز رسوایی و بی شرمی به همراه ندارد.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان نقش شهید ایرلو را در حمایت مردم یمن ستود و تصریح کرد: حاج حسن ایرلو جزئی از تاریخ یمن خواهد ماند چر که ثابت کرد در صحنه دفاع از مظلومان و مستضعفان بدون یاور همواره در صحنه است و هیچ وقت صحنه مجاهدت را ترک نخواهد کرد.

فضلی ادامه داد: شهادت برازنده، مطلوب و آرزوی دیرین حاج حسن ایرلو بود و او توانست تا پای جان در دفاع از مردم مظلوم یمن و سایر ملت‌های آزادیخواه دنیا بایستد و دشمن نیز فهمید که مجاهدت او زمینه ساز خفت و خواری بیش از پیش آنها خواهد بود که نتیجه آن را به عینه مشاهده می‌کنیم.

وی از این دیپلمات شهید به عنوان میدان دار عرصه مجاهدت یاد کرد و گفت: از طرف وزارت امور خارجه شهادت این دیپلمات ایثارگر و شهادت طلب را به خانواده او و اهالی استان شهیدپرور استان اردبیل تسلیت می گوئیم و امیدواریم روح این شهید در کنار جد بزرگش امام حسین (ع) آرام گیرد.

کد خبر 5386255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha