مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

ما نیازمند تربیت رهبران فرهنگی، از میان بانوان هستیم

ما نیازمند تربیت رهبران فرهنگی، از میان بانوان هستیم

عاطفه سعیدی نژاد با هدف شناخت و کمک به توانمندسازی ظرفیت‌های مردمی مسئله محور به‌ویژه در حوزه مسائل تربیتی دختران از حسینیه انقلاب اسلامی دختران شهر قم بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه سعیدی نژاد با هدف شناخت و کمک به توانمندسازی ظرفیت‌های مردمی مسئله محور به‌ویژه در حوزه مسائل تربیتی دختران نوجوان از حسینیه انقلاب اسلامی شهر مقدس قم بازدید کرد.

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، در جلسه با مسئولین حسینیه انقلاب، مطرح کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب درباره الگوی سوم زن، بانوان نیازمند اثرگذاری اجتماعی هستند که مبتنی بر حضور اجتماعی نباشد و در کنار آن حضور خانوادگی بحث جدی و پررنگی است. اما در بحث حضور اجتماعی، امروز رویکردهای مهم و مترقی وجود دارد و بجز حضورهایی از جنس خیریه و خدمات عمومی اجتماعی، بانوان الان باید در فضاهای تخصصی ورود پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: ما در عرصه کادر فعال فرهنگی و مدیران فرهنگی خلاء داریم. در این زمینه می‌توان طراحی‌های مؤثری انجام داد تا بانوان فعال فرهنگی ما برای تربیتی، در صحنه آمادگی پیدا کنند که وقتی به جایگاهی می‌رسند، قابلیت آن را داشته باشند. در فضای فرهنگی علاوه بر نگاه کارشناسانه و آموزش، به فهم عمیقی از حیث ظرفیت توسعه وجودی نیاز داریم و باید این را در ناصیه دختران نوجوان ببینیم. مثلاً ما بحث مادری اجتماعی را داریم، واقعاً فردی که چنین قابلیت و استعداد خوبی دارد باید به‌عنوان مدیر فرهنگی تربیت شود.

سعیدی‌نژاد بیان کرد: رویکرد ما این است که از حرکت‌های مردمی محتوا محور حمایت کنیم. محتوا محور از آن رو که می‌دانند مسئله‌شان چیست و الان کجای حل این مسئله در کشور قرار گرفته‌اند و چه بخشی از مسئله را حل خواهند کرد؟ و تلاشمان این است که ظرفیت‌هایی که نزدیک به حلقه میانی شدن هستند را شناسایی کنیم و کمک کنیم که تبدیل به حلقه میانی شوند. ما در سازمان تبلیغات اسلامی و در طرح نهضت پیشرفت، تعریف مترقی از حلقه میانی داریم، ابعادی برای حلقه میانی در نظر گرفته‌ایم و جزوات مکتوب برای آن طراحی کرده‌ایم که این حلقه میانی باید در صحنه چطور پیش برود تا موفق شود.

در ادامه سیوانی، مسئول مجموعه حسینیه انقلاب اسلامی دختران نیز، در خصوص معرفی مجموعه گفت: حسینیه انقلاب با پژوهش‌های میدانی کار خود را شروع کرد. و از ابتدا فضا را برای قشر معمولی و آحاد جامعه طراحی کردیم و سلایق و علایق مختلف را در نظر گرفتیم. برنامه‌ریزی میان مدت مجموعه این بوده است که به الگوی دخترانه‌ای که طراحی می‌شود، قوت دهیم و به گوش اهلش در سراسر کشور برسانیم. همچنین طراحی‌هایی برای کشورهای منطقه داشتیم و رفت‌وآمد زیادی با آن‌ها انجام شده‌است.

وی افزود: در این مدت، متولی شناسایی هیئات بانوان در کشور نیز بوده‌ایم که منجر به شناسایی دو هزار هیئت، از جمله هیئت‌های مستقل زنانه، شبکه وسیع روضه‌های خانگی و واحد بانوان هیئت‌های برادران، شده است. و از سال ۹۸ در قم میزبان تعدادی از این عزیزان، برای انتقال تجربه به آن‌ها و خدمت به تقویت شبکه هیئات بوده‌ایم. عمده مسئله آن‌ها این بوده که در یک بستر بسیار پر ظرفیت راهکاری برای جذب و تثبیت حضور جوانان و نوجوانان نداشتند.»

سیوانی درپایان گفت: در مدل معماری مفهومی حسینیه، نگاه جامعی به بحث تربیت داریم و ۹ ساحت تربیتی را از جمع‌بندی محتواهای تربیتی اساتید بزرگ این عرصه به دست آورده‌ایم و طبق این ساحت‌ها، زیربنای طراحی خود را انتخاب کردیم. ما مؤلفه‌های اصلی نهضت امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی را شناسایی کردیم و در هر دو مقوله، عقلانیت، معنویت و عدالت، جز ارکان اصلی بوده و ما در بازتعریفی که از هیئت داریم برای هریک از این‌ها عملیات متناظر با خودش را طراحی می‌کنیم. اما همه این‌ها برنامه درونی ما است. دختران ما را به یک پاتوق دخترانه و کافه می‌شناسند که هیئت‌های باحال و اردوهای فوق‌العاده برگزار می‌کند. اما پشت صحنه خودمان می‌دانیم کدام پازل را با چه هدف و محتوایی به مخاطب بدهیم.

کد خبر 5386361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha