عربی ۲۱ اعلام کرد؛

حکم جدید دادگاه عربستان سعودی برای عضو ارشد «حماس»

حکم جدید دادگاه عربستان سعودی برای عضو ارشد «حماس»

دادگاه تجدیدنظر عربستان سعودی حکم صادره علیه «محمد الخضری» عضو ارشد جنبش «حماس» را از ۱۵ سال حبس به ۳ سال کاهش داد؛ اقدامی که به معنای آزادی قریب الوقوع وی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، دادگاه تجدیدنظر عربستان سعودی حکم جدیدی را برای «محمد الخضری» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس صادر کرده است. بر این اساس، حکم صادره علیه الخضری از ۱۵ سال حبس به ۳ سال کاهش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، ۳ سال حبس محمد الخضری در ماه ژانویه آینده به پایان خواهد رسید و این بدان معناست که آزادی وی که پیشتر به عنوان نماینده حماس در عربستان سعودی فعالیت می‌کرد به مسأله‌ای قریب الوقوع تبدیل شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که دادگاه تجدیدنظر عربستان همچنین احکام جدیدی را در خصوص شماری از بازداشت شدگان فلسطینی صادر کرده است. در همین راستا، حکم برخی از بازداشت شدگان تایید، برخی دیگر افزایش و مابقی تخفیف یافته است.

از آنجایی که محمد الخضری بیش از ۸۰ سال سن دارد و در طول مدت زمان گذشته با بیماری‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده است، به نظر می‌رسد که سعودی‌ها از بیم آنکه مبادا اتفاق ناگواری برای او رخ دهد و به تبع آن پیامدهای سنگینی را متحمل شوند، قصد آزادی وی را دارند. با این حال، سیاست‌های خصمانه سعودی در قبال دیگر بازداشت شدگان فلسطینی که عمدتاً از اعضای مقاومت فلسطین هستند، همچنان پابرجاست.

کد خبر 5386829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha