جبهه «عمل اسلامی» اردن:

احکام سعودی علیه فلسطینیان و اردنی‌ها ظالمانه بود

احکام سعودی علیه فلسطینیان و اردنی‌ها ظالمانه بود

جبهه «عمل اسلامی» اردن با صدور بیانیه ای احکام صادره علیه بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی را ظالمانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، جبهه «عمل اسلامی» اردن به احکام صادره از سوی عربستان سعودی علیه بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی واکنش نشان داد. این جبهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: احکام سعودی علیه فلسطینیان و اردنی‌ها ظالمانه است.

بر اساس این گزارش، این جبهه در بیانیه خود آورده است: احکام صادره علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در زندان‌های عربستان سعودی بی‌رحمانه است. بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی جرمی مرتکب نشده‌اند که مستحق مجازات باشند.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: عربستان سعودی در احکام صادره علیه فلسطینیان و اردنی‌ها تجدید نظر کند. همچنین از دولت اردن نیز می‌خواهیم که پرونده‌های بازداشت شدگان اردنی را پیگیری کند.

پیشتر هم محمود الزهار، عضو ارشد حماس در واکنش به صدور احکام ظالمانه آل سعود علیه فلسطینی‌ها گفت: احکام صادره سعودی علیه بازداشت شدگان قابل انتظار نبود. الزهار اعلام کرد که محاکمه بازداشت‌شدگان فلسطینی غیر قانونی است، مگر آن‌ها چه جرمی علیه عربستان مرتکب شده‌اند؟

وی افزود که احکام سعودی علیه بازداشت‌شدگان بنا به درخواست رژیم صهیونیستی بوده است، آیا اعطای کمک‌های مالی سعودی به افراد مستحق در فلسطین ارتکاب جرم علیه عربستان است؟

الزهار تصریح کرد که این احکام سعودی، سیاسی است نه قضائی چرا که فعالیت‌های «محمد الخضری» نماینده حماس قانونی بوده و او هیچ جرمی مرتکب نشده است. این رهبر جنبش حماس همچنین گفت که صدور احکام در عربستان با تغییر سیاست در این کشور، تغییر کرد و برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی ابزارهای مشخصی به کار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت این احکام بر عهده کسانی است که اجازه صدور داده‌اند، بر ضرورت آزادی الخضری بنا به دلایل انسانی با توجه به کهولت سن او تأکید کرد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز احکام سعودی صادره علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی به اتهام حمایت از پایداری ملت فلسطین را محکوم کرد.

جهاد اسلامی تأکید کرد که این احکام غیر قابل توجیه و بر خلاف شریعت اسلامی و ارزش‌های عربی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین است. منابع فلسطینی اعلام کردند: مقامات سعودی، «محمد العابد» از بازداشت شدگان فلسطینی را به ۲۲ سال زندان و «محمد البنا» را به ۲۰ سال زندان محکوم کردند.

کد خبر 5279066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha