۱۹ دی ۱۴۰۰، ۹:۱۶

‌رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار:

۸۰ هزار متر زمین کشاورزی موقوفه در برخوار قابلیت تغییرکاربری دارد

۸۰ هزار متر زمین کشاورزی موقوفه در برخوار قابلیت تغییرکاربری دارد

اصفهان - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: ۳۰۰ برنامه فرهنگی در سال جاری در بقاع متبرکه شهرستان برخوار تولید و منتشر شده است.

حجت الاسلام محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش عملکرد ۹ ماهه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در سال جاری اظهار داشت: در زمینه دریافت اسناد مالکیتی در سال جاری موظفی ما برای دریافت سند مالکیت ۱۵ جلد سند بوده است که ۸ سند تا دی ماه دریافت شده و دو سند تبدیلی نیز داشتیم از دفترچه‌ای به تکبرگی بوده که تا آخر سال دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان برخوار ۱۳ بقعه وجود دارد، افزود: در هر هفت شهر یک بقعه و دوبقعه نیز در روستاها است، از این تعداد بقعه امامزاده نرمی شاخص کشوری است، دو بقعه استانی داریم و حدود ۱۰ بقعه نیز شاخص شهرستانی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با اشاره به اینکه در طول سال ۳۰۰ برنامه از امامزادگان شهرستان برخوار در صدا و سیما پخش زنده و تولیدی داریم، افزود: ۹۵ درصد از این برنامه‌ها در امامزاده نرمی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه درب امامزادگان شهرستان برخوار در سال جاری بسته نبود، گفت: اما برنامه‌های فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد.

حجت الاسلام ضیایی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های محافل انس با قرآن، یادواره شهدا و … در امامزادگان شهرستان برخوار برگزار می‌شود، ابراز داشت: مردم نیز استقبال خوبی از این برنامه‌ها دارند.

وجود ۲۲۰ موقوفه در شهرستان برخوار

وی با اشاره به وجود ۲۲۰ موقوفه در شهرستان برخوار افزود: از این تعداد ۱۴۰ موقوفه مساجد و امامزادگان و ۸۰ موقوفه نیز موقوفات متصرفی هستند که درآمد دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با بیان اینکه عمده موقوفات شهرستان برخوار کشاورزی است که تحت تأثیر خشکسالی نیز قرار گرفته است، اضافه کرد: این امر باعث شده که مستأجران پیشنهاد تغییر کاربری و یا برگرداندن موقوفه به اوقاف را دارند.

وی افزود: همه تلاش خود را برای افزایش درآمد موقوفات برای اجرای نیات واقفان را داشته‌ایم و خوشبختانه طی سه سال گذشته درآمد موقوفات در این شهرستان تصاعدی بوده است.

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به اینکه روضه خوانی، کمک به مستمندان، کمک به طلاب و … بیشترین نیات وقف در شهرستان برخوار بوده است، گفت: در این زمینه نیز موقوفات بزرگی از جمله ملک التجار با ۴۰۰ هکتار و موقوفه میرزاعلی اکبر خانی را داریم که کاربری آنها کشاورزی، مسکونی، تجاری و کارگاهی است.

وی گفت: از نظر تعداد رقبات ۲۰۰ رقبه در ۸۰ رقبه منفعتی داریم که عمده آنها کشاورزی است و درآمدهای خوبی را در سال جاری داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار متر از موقوفات کشاورزی شهرستان برخوار قابلیت تغییر کاربری را دارد، افزود: با اجرای این طرد درآمد موقوفات شهرستان افزایش قابل توجهی را خواهد داشت.

کد خبر 5388669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha