۱۳ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمانشاه تاکید کرد؛

اهمیت تدریس مکتب حاج قاسم سلیمانی در مدارس و دانشگاه‌ها

اهمیت تدریس مکتب حاج قاسم سلیمانی در مدارس و دانشگاه‌ها

کرمانشاه- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه بر تدریس مکتب حاج قاسم سلیمانی در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

ناصر باباخانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس از سال ۱۳۶۰ تا بعد از جنگ تحمیلی فرمانده لشکر ثارالله بود که بارها سخت‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس را با فرماندهی این سردار با موفقیت پشت سر گذاشتیم که باعث خوشحالی امام خمینی (ره) و مردم ایران شد.

وی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی از سال ۱۳۷۶ با حکم مقام معظم رهبری برای مقابله با گروه‌های القاعده، اشرار و دشمنان انقلاب به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی محبوب ترین و مقتدر ترین سردار ایرانی است که در سال‌های دفاع مقدس خدمات فراوانی به انقلاب و اسلام کرد و در عملیات‌های دفاع مقدس پیش‌قدم و پیشرو بود.

باباخانی با اشاره به حضور فعال سردار قاسم سلیمانی در جبهه‌های مقاومت، بیان کرد: سردار سلیمانی در مدت فرماندهی خود بر سپاه قدس با تدبیر، درایت، اقتدار و قدرت هرچه تمام برای امنیت کشور و منطقه تلاش و مجاهدات کرد.

وی گفت: هر کجا جبهه‌های سختی در پیش بود حاج قاسم سلیمانی در میدان مبارزه حاضر می‌شد و در مقابله با گروه‌های ضد انقلاب، داعش، طالبان و جنگ ۳۳ روزه لبنان و اسرائیل حضور مؤثر داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی بعد از پایان جنگ در کرمان و سیستان و بلوچستان منشأ خیر و برکت زیادی شد و همواره در سختی‌هایی مانند زلزله، سیل و دیگر مشکلات مردم خالصانه و با ساده زیستی تمام و بدون تشریفات در خدمت مردم و کنار آنها بود.

باباخانی گفت: حاج قاسم سلیمانی در شرایط سخت و بحران‌های منطقه با تدبیر وارد عمل می‌شد و در جریان درگیری‌های سوریه و عراق زمانی که مسئولین وقت عراق برای حمایت به هر جا زنگ می‌زدن جواب رد می‌شنیدند به آنها قول حمایت داد و از آنها خواص تا اذان صبح منطقه را حفظ کند؛ به محض ورود این سردار به منطقه گروه‌های داعشی از آن منطقه فرار کردند و این اقتدار حاج قاسم سلیمانی را نشان می‌داد.

حاج قاسم سرباز ولایت بود

باباخانی با اشاره به امنیت پایدار ایران اسلامی، گفت: امروز داعش و هیچ دشمن دیگری جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را ندارد و این از برکت خون سردار ایرانی و دیگر شهدا است.

وی با اشاره به قدرت بالای دیپلماسی حاج قاسم خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی در یک دیدار ۲ ساعته توانست پوتین را قانع کند که در سوریه علیه داعش، وارد جنگ شود و این بالاترین سطح دیپلماسی در جهان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به ولایت پذیری و ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه اش، خود را سرباز ولایت معرفی کرده و در ادامه علما، سیاسیون، نیروهای مسلح و اقشار مختلف از مردم را ترغیب و تشویق به زندگی حول محور ولایت می‌کند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی فرمانده متفکر و دوراندیش به ویژه در بعد نظامی بود که سال‌ها از عمر خود را صرف مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب کرد و ایران اسلامی را مانند حرمی می‌دانست که باید از آن حراست و نگهداری می‌کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه وی با بیان اینکه سردار سلیمانی شیفته شهادت بود، افزود: حاج قاسم سلیمانی سال‌ها در انتظار شهادت بود که بارها تا مرز شهادت پیش رفتند؛ شجاعتی که از سردار سلیمانی در جنگ علیه داعش در کشور عراق و سوریه به یادگار مانده نشان از اشتیاق او به شهادت است.

مکتب سلیمانی در حال انتشار در در دنیا است

باباخانی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی محبوب ترین سردار ایرانی و به یک چهره بین المللی تبدیل شده است، بیان کرد: نام شهید سلیمانی بیش از پیش دشمنان اسلام و انقلاب را می‌ترساند و سردار سلیمانی نه تنها در کشورهای جبهه مقاومت بلکه در تمام کشورهای دنیا شناخته شده است و مکتب سلیمانی در حال انتشار در در دنیا است.

وی با اشاره به اهمیت و حفظ مکتب حاج قاسم سلیمانی، گفت: این مکتب باید در مراکز آموزش عالی و مدارس تدریس و به عنوان موضوعی برای رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشگاهی ارائه شود تا برای آیندگان باقی بماند.

کد خبر 5391609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha