۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳

مدیر نباتات جهاد کشاورزی گلستان:

هیچ گونه محموله صادراتی استان گلستان برگشت نخورده است

هیچ گونه محموله صادراتی استان گلستان برگشت نخورده است

گرگان- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از صادرات ۱۷ تن محصول کشاورزی به کشورهای هدف خبر داد و گفت: هیچ یک از این محصولات گلستان نخورده است.

کیانوش حق نما در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در حوزه تولید محصولات کشاورزی، ۲۰۱ محموله از استان به کشورهای مقصد صادر شده است.

وی با تاکید بر این نکته که امسال گلستان در مقایسه با سال های گذشته رشد خوبی در حوزه صادرات داشته، اضافه کرد: در پاییز امسال ۱۷ هزار تن محصول هفت کشور صادر شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان موضوع برگشت کالاهای صادراتی را فاقد مشکل بهداشتی و سلامت دانست و اضافه کرد: بسیاری از کشورها در این خصوص سیاه نمایی کردند.

حق نما به صادرات حدود چهار و نیم هزار تن محصول در سه ماهه سوم امسال اشاره کرد و گفت: این محصولات به کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان صادر شده است.

به گفته مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان، این محصولات شامل فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، نارنگی، خیار، گوجه فرنگی، کلم برگ، خرما و سایر صیفی جات بوده است.

وی تاکید کرد: محصول کیوی ما هیچ گونه آفتی به نام شپشک خرزهره ندارد و این ادعای کشور هندوستان مبنی بر وجود چنین آفتی در محصولات را رد می کنیم.

حق نما دانشگاه علوم پزشکی را مسئول بررسی آفات در محصولات صادراتی دانست و اضافه کرد: مطابق ماده ۲۸ قانون بهداری های هر منطقه موظف هستند که میوه جات و صیفی جات سایر مواد خوراکی سمپاشی شده را قبل از عرضه به بازار، بررسی و به محض مشاهده سموم موضوع را به شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کنند.

کد خبر 5395359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha