۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

ایجاد ۴۰۰فرصت شغلی در حوزه گردشگری از ابتدای سال جاری در کرمانشاه

ایجاد ۴۰۰فرصت شغلی در حوزه گردشگری از ابتدای سال جاری در کرمانشاه

کرمانشاه- سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ایجاد بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی در حوزه گردشگری از ابتدای سال جاری در کرمانشاه خبر داد.

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی ایجاد شده که با اختصاص تسهیلات این تعداد به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی به فعالان صنایع‌دستی، افزود: از محل بنیاد برکت، مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت می‌شود و تاکنون بیش از یک هزار طرح در حوزه صنایع‌دستی متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۸.۵ میلیارد تومان متقاضی تسهیلات صنایع‌دستی معرفی شده و نزدیک به چهار میلیارد پرداخت شده که این رقم تا نیمه بهمن‌ماه سال جاری به بیش از ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

گوهری در خصوص مقدار تسهیلات پرداختی، بیان کرد: از محل مشاغل خانگی ۱۲ میلیارد تومان، بنیاد برکت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان با سود چهار درصد و بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان که سود آن از چهار درصد به بالاست و این تسهیلات با مهلت بازپرداخت پنج ساله است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با وجود مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی، امکان برگزاری نمایشگاه در سال جاری تاکنون میسر نبوده و در حال حاضر با شهرداری و ستاد کرونا استان کرمانشاه نامه‌نگاری‌هایی انجام شده که منتظر موافقت بوده و پس از آن اجرا می‌شود و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری از ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به حمایت‌های اداره میراث فرهنگی استان از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره و خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای ۶۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی، پرداخت تسهیلات، برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد بازارچه‌ها و فروشگاه‌های دائمی و دریافت نشان ملی از جمله حمایت‌های اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه است.

کد خبر 5401697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha