۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷

امام جمعه کرمان:

سیل زدگان جنوب کرمان نیازمند یاری هستند/ لزوم ارسال کمک‌های مردمی

سیل زدگان جنوب کرمان نیازمند یاری هستند/ لزوم ارسال کمک‌های مردمی

کرمان - نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به سیلاب در جنوب استان کرمان از مردم خواست کمک‌های خود را برای مردم این منطقه ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلا حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: انسان باید در تمامی ساعات و در طول شبانه روز تقوای الهی را رعایت کند.

وی با بیان این مطلب که برای رسیدن به سعادت سه اصل را باید رعایت کرد که یکی از آنها صبر پیشه کردن است، بیان کرد: اصل دوم استغفار از گناهان در پیشگاه خداوند است. حضرت علی (ع) می‌فرمایند «خداوند رحمت کند کسانی که از کرده‌های خودشان پشیمان می شوند»، بنابراین اگر کسی استغفار کند خواند به آنها رحم می‌کند و البته استغفار شرایطی دارد که باید رعایت کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اولین شرط استغفار پشیمانی است، اظهار داشت: اصل دوم، اراده کردن برای ترک گناه است و اگر در رفتار و گفتارمان حق شخصی را ضایع کرده‌ایم، آن را جبران کنیم و هر واجبی که ترک کردیم هم باید انجام بدهیم همچنین گوشت روییده بر اثر گناه را باید آب کرد و در آخر رنج طاعت را باید بچشیم تا جبران لذت گناه شود.

وی ضمن گرامیداشت وفات شیخ عباس قمی و شیخ انصاری و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) امام خمینی و روز زن، افزود: حضرت زهرا (س) به عنوان ام الائمه نقش مهم و بی بدیلی دارد و بسترساز جریان ائمه در جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه سال‌ها از درس ولایت فقیه از امام خمینی (ره) در نجف اشرف می‌گذرد، اظهار داشت: این نظریه مترقی با تحقق انقلاب اسلامی، عملیاتی شد و در معرض دید همه قرار گرفته است و اثرات آن را در جامعه می‌بینیم که نمونه آن استقلال سیاسی و نظامی در منطقه و جهان را ببینیم.

وی با بیان این مطلب که در مبانی فرهنگی ما هیچ ضعفی وجود ندارد و اگر اشکالی وجود دارد در اجراست که باید برطرف شود، عنوان کرد: در عرصه اقتصادی مشکلاتی داریم که باید دولت باید در این زمینه تلاش کند که دو اصل اساسی دولت در دستور کار دارد که یکی رفع تحریم‌ها و دیگری استفاده از سایر ظرفیت‌های داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که در جنوب استان کرمان سیل داریم که امیدواریم که مردم کمک‌های جدی خود را به این منطقه ارسال کنند، بیان داشت؛ جا دارد از مسئولان اجرایی، نظامی و جهادی در جهت کمک به مردم سیل زده وارد شده‌اند، تشکر کنم.

کد خبر 5405284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha